Werken en werken.....en vrij!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu Werken en werken.....en vrij!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Werken en werken.....en vrij!!!

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

13 Januari 2005 | Brazilië, Brasilia

Beste en lieve allemaal,

Ik ben ondertussen alweer een week verder, ja, de tijd vliegt weer eens om.
Helaas heb ik eergisteren, zondag, Frank op het vliegtuig terug naar Nederland gezet. We hebben een hele leuke tijd hier samen gehad, gelukkig had ik ook vakantie en konden we die tijd samen wel benutten.
Zoals jullie weten zijn we naar Viçosa geweest en hebben we Canoa bezocht, samen met Tamara, Tally, en Jacobien!!!!!!! Erg gezellie… !
Samen hebben Frank en ik nog van alles in de stad Fortaleza gedaan. Mercado Centraal bezocht, een oude gevangenis omgebouwd tot markthal!!!!!!! Erg leuk en heel wat dingen gekocht, cadeautjes voor in NL…….!! De grote kerk naast Mercado Centraal bekeken en nog wat daarom heen gekeken.
Heerlijk was dat er bij het hotel van Frank een zwembad zat, waar je even lekker in kon jumpen wanneer je wou!! Die mis ik nu wel!
Verder hebben we shopping Iguatemi helemaal door gespit en hebben daar bijna elke avond gegeten. Daar zit het restaurant Chinatown en daar kun je heel lekker, niet duur eten.
Helaas is het leventje met Frank hier nu afgelopen, maar ik ben reuze blij dat hij langs is geweest.

Tja, zelf heb ik ook nog maar vier weken te gaan in Brazilië te gaan, dat is wel raar.
Om precies te zijn nog twee weken werken, waarvan er nog maar drie dagen echt werken in de wijk bij zitten. De rest van de week ben ik wel vrij, maar ik moet weer aan de slag met evaluaties.
Volgende week maandag komen die andere drie stagaires al en die gaan het hele proces door wat wij ook door hebben moeten gaan. Maar ik weet zeker dat ook zij een hele leuke tijd gaan krijgen. Het weekend van de 22e jan. gaan we dan ook met alle Nlse meiden naar Canoa Quebrada, naar de pousada van Nellepel. Een nederlandse eigenaresse die Nelleke heet, maar die wij Nellepel hebben genoemd.
Voor de mensen die telkens denken wat is dit voor plek. Nou Canoa Quebrada is een hippie en reggae dorp geweest en dat is nog steeds te merken. De sfeer hier is echt super relaxt en alles kan en alles mag. De pousada van Nellepel heeft dan ook altijd hele fijne en rustige muziek op staan. Overal hoor je de reggae muziek volop uit de boxen en ze hebben ook echt een reggae strand tent!! En nog wat hippie strandtenten, maar wel ontzettend gezellig.

Ik heb gisteren weer mijn echte werkdag gehad en ik moet zeggen het was echt heel erg leuk. Ik heb zelf in de middag lesgegeven aan mijn groepje die ik samen met Luana lesgeef. Het ging goed en ik was blij dat ik in het portugees de hele les kon geven en dat de kinderen mij begrepen. Dat de kinderen mij begrepen was wel het belangrijkste.
Ik vertelde de kinderen dat ik nog maar twee weken hier was en dat vonden ze helemaal niet leuk. Een jongetje zei dat hij er verdrietig van was dat ik weg ga. (Pedrenhicke!!)
Nou ja, ik moet zeggen dat het nu wel erg dichtbij komt en dat ik het ook wel jammer vind dat ik die lieverds allemaal hier achter laat. Ik ben dol op die kleine kids en ik vind het fijn om ze af en toe te knuffelen en ze in het zonnnetje te zetten. Al is het maar met een leuk of lieve opmerking, een kus, een aai over de bol etc. dat is voor hen al genoeg.


Dinsdag, was ik vrij. Ik zou gaan surfen, maar ik werd tegen gehouden door weer een kronkel in mijn darmen. Ik heb dat hier een keer in de zoveel tijd, vervelend, maar ik ben er aan gewend. Vandaar dat ik nu achter het internet ben gaan zitten, ik kan nu ook wat gaan doen aan mijn evaluaties enzo.

Woensdag, heb ik weer alleen lesgegeven...!!!
Ging goed, leuk zeg...!!!!!!!!!

Donderdag weer vrij!!!

Ik moet zeggen dat ik wel weer zin heb om iedereen te gaan zien, maar aan de andere kant het jammer ga vinden. Ik laat hier mensen achter met wie ik een goede band heb op gebouwd. Deze mensen krijgen een speciale plek bij mij en ik zal ze nooit vergeten, dat is een ding dat zeker is.
Nou dat wat betreft de gevoelige kant van mijn stage, haha!!!!

Nu wordt het tijd om het verhaal weer af te ronden!!!
Ik wil iedereen nog bedanken voor de reacties en fijn dat jullie zo met mij meeleven.
(Kim, leuk dat je nu eindelijk berichtjes kan plaatsen.)

XXXXXxhilda

  • 13 Januari 2005 - 16:35

    Je Vader:

    Lieve Hil,
    Ik heb de auto al afgetankt, zodat hij klaar staat om je van Schiphol naar Alkmaar te brengen. We zien er naar uit!! In de tussentijd moet je maar weer eens een webcam zien te regelen. Dan kunnen wij zien hoe bruin je bent geworden in de Fortalezaanse zon.

  • 13 Januari 2005 - 20:49

    Gerhard:

    Heeeeeee zus!, Tudo Beim! Geniet nog even van je laatste weekjes in het zonnige Brasil! Hier in Akersloot is het koud, regenachtig, bewolkt en erg kil. De mensen zijn niet vrolijk er wordt niet gedanst op straat en iedereen draagt momenteel dikke coltruien om enigzins een zomers gevoel te krijgen. We zijn jalours!

    CU soon!

    Groeten,
    Gerhard.

  • 13 Januari 2005 - 22:29

    Mam:

    Ik gun je echt dat mooie leven daar,maar ik v
    erlang naar je!!!!!!
    !!!!!!!!!!!Daaaag lieve dochter knuffels (ik zie er naar uit)!!!!!enXxxxxxxx

  • 14 Januari 2005 - 07:06

    Trees:

    Geniet nog maar even van die kids daar.Lekker om weer wat te lezen.Wij zijn ook aan het aftellen hier.Groetjes van ons allen.

  • 14 Januari 2005 - 10:55

    Frank:

    Hai schat gister deed internet bij het niet dus ik had je ff gebeld maar je was niet thuis.Ik probeer nog wel eens XXXX

  • 15 Januari 2005 - 00:24

    Rooske En Marianne:

    Hi Hilde!
    Leuk om jou verhalen te lezen!Gaaf he, zo\'n stage in \'t buitenland?! Morgen hebben we met Esther en Danielle afgesproken!
    Succes laatste weken nog! Geniet ervan, spreken elkaar in NL!
    Kus!

  • 15 Januari 2005 - 14:12

    Frieda En Familie:

    Lieve Hilda!
    Gaat het nu weer goed met je?Zijn je darmen weer rustig?Gek he zo\'n dubbel gevoel: je vindt het daar zo fijn, je houdt van die mensen daar en je hebt ook zin om je eigen familie weer te zien!Geniet er nog maar even van, je hebt dat daar nog binnen handbereik.... en dan...We hopen je weer gauw te zien in levende lijve!!!!!

    Lieve groetjes van ons uit Zalk

  • 16 Januari 2005 - 16:51

    Ellen:

    Heeeeey hilebil!

    Echt leuk man! Jeetje wat gaat de tijd snel.....kom je alweer bijna terug. Maar helaas zal ik je niet meer zien dus dat duurt nog even een paar maandjes. Maar ik ben blij om te lezen dat het goed met je gaat en dat je een geweldige tijd hebt!!!!!

    GreetZ Ellebel ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 42222

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: