Niet meer naar Salvador, maar............!!!!!!!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu Niet meer naar Salvador, maar............!!!!!!!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Niet meer naar Salvador, maar............!!!!!!!!!

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

18 Januari 2005 | Brazilië, Brasilia

Beste en lieve allemaal,

Bedankt weer voor jullie leuke reacties!!!!!!!
Het is echt leuk om telkens de berichtjes te lezen, ik kijk elke dag of er weer iets bij staat!! HAHA grappig he, jullie kijken elke keer of er weer wat nieuws op staat en ik kijk voor de berichtjes.

Tja Salvador gaat niet door helaas, dat hebben Tally en ik vandaag besloten. Het is gewoon weg echt te duur.
De vlucht was redelijk en het hotel daar was wel prijzig, maar dat was opzich welt e doen. Maar carnval vieren daar kost toch wat meer, dan verwacht!!! Je moet je namelijk bij een banda( bloque) aansluiten, dit is beter in verband met veiligheid. Dat betekent dat je binnen een afgebakend gebied carnaval viert, bovendien houden ze je hier in de gaten. Je krijgt dan kleren van dat clubje, zodat ze weten dat jij bij hen hoort.
Het is alleen dat je daar wel voor moet betalen en dat is niet niks. Je kan minimal voor 3 of 4 dagen bij zo´n banda en dan betaal je voor een goede en veilige banda zeker wel 300 reais per dag!!! Dat is dan wel wat als je vanaf minimaal 4 dagen mag feest vieren, als je snapt wat ik bedoel. Dan hebben we nog dat het drinken en eten voor die dagen niet inbegrepen is, dus die kosten komen er ook nog bij!!!
Ach ja het had wel onwijs gaaf geweest om het in Salvador te vieren, maar het is financieel echt wel te gortig!!!!
Ach ja, we hebben vanochtend bij Fransisco gezeten, onze engel van het reisbureau, hebben alles laten annuleren. Hij was het helemaal met ons eens en heeft snel alles afgelast en ons naar een veel goedkopere, maar toch leuke plek gestuurd………..
Namelijk naar Morro Branco, jawel dit is veel dichterbij, vlakbij Canoa Quebrada!!! Samen met die andere meiden gaan we daar heen, dat betekent met 7 meiden naar Morro Branco. We gaan nu dus maar met die meiden mee en dat is ook wel erg gezelllig!!!
We komen de dag voor 9 febr of op 9 febr terug van het feesten en dan gaan we ´s avonds het vliegtuig in naar NL. Ik denk dat het een leuke afsluiter wordt…….
HAHA, nou pap, ben soms een beetje impulsief, maar uiteindelijk vond ik dit toch verstandiger….!!!
Nou dat wat betreft de Salvador zaak!!!!

Anne, Marja en Sytske!!!
Gisteren kwamen de nieuwe meiden aan!!! Oh echt zo leuk en spannend om dan de nieuwe mensen te ontvangen. Ze kwamen ook echt als laatsten uit de gate, dus dat was even wachten!!! HAHA
Maar na een tijdje kwamen ze dan, met alle koffers en bleke huidjes…haha!! Ze vonden het leuk dat ze zo werden ontvangen en het was gelijk een kippenhok met 7 dames!!!
We hebben ze naar hun gstgezin gebracht, bij de moeder van Jorge, een collega!! Ze wonen met zijn drieen en hebben de gehele begane grond voor zichzelf. De moeder van Jorge is echt geweldig en ook wel een beetje gek!! HAHAHA
We hadden een heerlijke taart gekocht en die hebben we daar met zijn alleen op gegeten…..mmmmmmmmmmmmmm
Het was voor hun heel warm hier en dat kan ik me wel voorstellen. Nu is het voor ons echt een beetje afgelopen hier, maar ik gun die meiden hier ook een leuke tijd toe….!!!
We zijn om een uur of half twaalf weg gegaan, zodat zij even alles uit konden pakken, douchen en slapen…

Vanmorgen even heerlijk ontbeten met Julie bij Pão de Frigo, een sort bakkertje. Daar kan je ontbijten met 2 stukje fruit, 2 bolletjes, twee stukjes cake, 1 suco en een kop koffie verkeerd!!!!!!!MMM En dat voor maar R$ 3,46, heerlijk!!

Vandaag vrij, ik ga even wat knutselen, voor mijn kindjes!!! Morgen is onze laatste dag in de wijk, dus een leuke lesdag met een kadootje van de juf!!!
Echt raar zeg, maar straks zit ik weer in NL!!
Nou nu ga ik nog heerlijk genieten en dat ka nook echt wel. Dit weekend gaan we met de meiden naar Canoa Quebrada!!!
ULTIEM!!!!
Nou dit was het wel weer voor vandaag!!!!!!
Ate a prox!!!!!!!

Gehard en Natasha heel erg bedankt voor jullie kerstkaart. Heel lief en echt top!!!!!!!
KUSJES

Beijou Hilda!!!!!!!!!!

  • 18 Januari 2005 - 13:51

    Bert En Atie:

    Hilda,
    Het gaat nu echt opschieten. Geniet nog maar van de laatste dagen. Zaterdag gaan we de verjaardag van je papsje vieren. Dat wordt vast gezellig.
    Liefs van ons allemaal.

  • 18 Januari 2005 - 13:54

    Ienieminie:

    Hi Hil!

    Je wilt hier straks nooit carnaval meer vieren, veels te saai! Klinkt echt super. Lees met veel plezier je berichtjes. Groot gelijk dat je zoveel leuke dingen doet. Straks krijg je spijt dat je iets niet hebt gedaan. Jeetje wat zal dat wennen zijn als je terug bent in Nederland. In ieder geval een geweldige tijd om op terug te kijken en een heleboel mooie herinneringen. Super! Geniet er nog maar ff van. Haha, dat hoef ik ook niet te zeggen want dat doe je toch al. Veel plezier je laatste dag met de kindjes.

    Veel liefs,

    Ien

  • 18 Januari 2005 - 15:30

    Je Vader:

    Lieve Hil. Hoe kom je er bij dat ik jullie een beetje impulsief vind? Dat heb ik nog nooit bedacht.
    Leuk, dat jullie samen met je eigen groepje carnaval vieren. Het zal vast wel iets anders zijn dan wij ons hier in de kaasstad kunnen voorstellen.

  • 18 Januari 2005 - 18:47

    Gerhard:

    Heeeeeeee Hillie Wortel!,

    Kerst is hier allang voorbij!! Hier in Akersloot in het nu 18 januari! We kijken er naar uit dat je weer terugkomt in de tijd.

    Groeten,
    Gerhard.

  • 18 Januari 2005 - 19:30

    Amorado:

    Amorada,

    Ik ben zo blij met jou!!!!! Jij bent mijn heldin!

  • 19 Januari 2005 - 12:01

    Trees:

    Geniet er nog maar lekker van nu kan het nog.Zorg wel dat je nog wat stemgeluid over heb na jullie meidentrip.
    Groetjes uit een zonnig Nederland.

  • 19 Januari 2005 - 16:51

    Tamara:

    Wat nou ultiem?!?!? Ista e minha palavra!! Cala a boca!!

  • 20 Januari 2005 - 10:41

    Walter:

    Hey Hilda, wat hebben jullie het toch goed daar ik mis het wel hoor brazilië. Raar he om dat van mij te horen. Ik heb woensdag een presentatie gehouden over het project voor een klas met allemaal onbekenden dat was best leuk en goed gegaan. Oh ja ik moest je nog effe de groeten doen van die gekke \'de Boer\' Nou geniet nog even en doe de groeten aan de rest. TCHAU Wallie

  • 20 Januari 2005 - 11:49

    Frieda En Familie:

    Lieve Hilda, Leuk ook nog \"even\" carnaval vieren. Bereid je maar voor op een koud/ fris klimaat! Dus ook al je laatste lessen met de kinderen. Wel jammer dat ze steeds weer andere jufs en meesters krijgen. Maar goed het is toch ook heerlijk voor hun wat aandacht en liefde!
    Nog een fijne tijd en dan... een goede reis!
    Groetjes uit Zalk

  • 23 Januari 2005 - 20:28

    Mam:

    MIJN LIEVE ZEER VERSTANDIGE DOCHTER , ik ben trots op jou!!!!!!!!!!

  • 24 Januari 2005 - 12:22

    Nienke:

    Hey hillie!!!!!! Hehe eindelijk heb ik je te pakken, ik ben al zo lang op Zoek naar jou site!! Meid hoe gaat het1 Na alles gelezen te hebben neem ik aan dat het daar verschrikkelijk TOF is!! Zo apart dat je zo ver weg bent! Jammer dat ik je voor je reis niet meer gesproken heb, maar dat komt gauw!!
    missen je wel hoor!!
    dikke knuffel nienke

  • 24 Januari 2005 - 21:00

    Ana Do Ouro:

    Hey Hilda,
    Was fantastisch he, jullie laatste keer Canoa! Carnaval wordt vast Otimo!!!!!!!!!!!
    Tot zo, kusjes Anne

  • 24 Januari 2005 - 21:01

    Ana Do Ouro:

    Hey Hilda,
    Was fantastisch he, jullie laatste keer Canoa! Carnaval wordt vast Otimo!!!!!!!!!!!
    Tot zo, kusjes Anne

  • 25 Januari 2005 - 18:16

    Gerhard:

    Heeeeeee Zus,

    Wanneer krijgen we een update op de site van je avonturen in Fortaleza? Tot snel, gerhard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 42153

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: