Agora eu termino meu estagio!!!!!!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu Agora eu termino meu estagio!!!!!!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Agora eu termino meu estagio!!!!!!!!

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

26 Januari 2005 | Brazilië, Brasilia

Lieve allemaal,

Hier weer een berichtje van mij!!!!!!! Bedankt weer voor alle leuke reacties, daar ben ik altijd erg blij mee.
Het gaat verder goed met mij, alleen vind ik het wel jammer dat het werk er nu echt op zit. Ik ben nu echt helemaal klaar!!!!!!!!
Mijn stage zit er op, dus ik kan nu nog even twee weken genieten van de cultuur en van het land!!!!!

Van het weekend zijn we met de meiden, alle nederlandse stagaires (totaal 7), naar Canoa Quebrada geweest. Voor de verandering maar weer eens, haha!!
We zijn op vrijdag ochtend optijd vertrokken van het centrale bus station Rodovedaria. Alle meiden bij elkaar en toen kaartjes gekocht, gelukkig waren die er nog!
Toen weer in de bus, de bekende rit van drie uur naar Canoa…….
Lekker allemaal muziekjes aan, de één een discman en de ander een mp3 speler, maar allemaal heerlijk onder de pannen.
Het is echt goed uit te houden, vooral na de zigzag rit naar Viçosa, die drie uur kwamen we wel door.
Toen we weg gingen vanuit Fortaleza was het slecht weer, het was bewolkt en het zag er dreigend uit. De regentijd is hier namelijk begonnen, dus dank an het af en toe eens goed los barsten.
In Canoa is het gelukkig altijd mooi weer, dus daar scheen de zon vel op ons bolletje toen we de bus uitstapten. Op naar Lua Morena, onze chill pousada met Nellepel, een nederlandse vrouw die daar de pousada heeft opgezet. We hadden twee huisjes voor 4 personen en dat is echt geweldig. De huisjes zien er goed uit, handdoeken en beddengoed alles ligt klaar…. Het is in Canoa altijd heerlijk fris, even geen uitlaat gassen van de stad en hitte, maar een lekker fris windje!! Dat slaapt ´s nachts ook altijd heel erg lekker, ventilator aan en slapen!!!
Bij de pousada zit een zwembad, dat is elke keer weer heerlijk. Lekker met zijn allen hangen in en rond het zwembad!! De pousada heeft een uitzicht op de zee, dus je bent ook zo bij de zee als je dat wilt.
Vrijdagavond hebben we eerst met zijn zessen heerlijk gegeten, Sietske was ziekjes en bleef even thuis. Daarna zijn we naar de bar latino gegaan, daar hebben we tot in de laatste uurtjes staan swingen!!! Erg GEZELLIE
De volgende dag waren Jacobien, Anne en ik er vroeg bij. We gingen namelijk om 7 uur uit bed om even in de zee te gaan bodyboarden. We hadden namelijk bodyboards van Onno mee gekregen, erg leuk. We lagen dus vroeg in de zee, maar helaas waren de golven niet echt hoog en waren het er ook niet echt veel. Toch nog een paar golven gepakt en die gingen ook echt lekker snel.
Zo een heerlijk ontbijt en toen maar weer even in bed gekropen, haha!! Daarna nog lekker rond gehangen bij het zwembad met de meiden.
´s Avonds zijn we naar een heel leuk restaurant gegaan, uitgekozen door….., maar het eten was wat minder. Ik had een lasagna besteld, ik denk lekker, krijg een sort magnetron plakkerig klein troepje op mijn bord!!!!!!! Nou ja goed, daar de volgende keer niet meer eten, haha!!
Toen hebben we nog even lekker rond gelopen door de dorpsstraat. Daar staan ´s avonds altijd de verkopers van het strand, zo hebben ze meer kans op veel verkoop. Die verkopers zijn echt vanaf heel vroeg al op het strand en staan tot laat in de dorpsstraat. Het zijn allemaal een sort kunstenaars, ze maken hun eigen spul dat ze verkopen en ze vinden het heelrijk om in Canoa te zijn. Ik vind het ook een heerlijke plek, maar dan niet voor meer dan een week.
Die avond hebben we het niet laat gemaakt, iedereen kon wat slaap wel gebruiken. Lekker hoe je op zo´n plek dan helemaal tot rust komt, ULTIEM. Ik moet dat nogmaals zeggen.
De volgende dag, zondag, lekker uitgeslapen en na een heerlijk ontbijt naar het strand gegaan. Daar zijn we niet zo heel lang gebleven, omdat we om drie uur alweer met de bus naar huis gingen. Nog even een heelrijke salade gegeten en hup de bus in.
Natuurlijk weer lekker muziekjes geluisterd en gezellig gekletst. Zo komen we die drie uur wel door.

Nu weer in Fortaleza, mijn thuis voor nog maar 2 weken!
Gisteren wat dingen voor school gedaan, omdat ik nu toch vrij heb kan ik net zo goed wat voor school doen. Ik ben bezig met mijn scriptie, dat gaat wel lekker, elke dag weer wat verder. Ik ben onder hand weer toegekomen aan mijn boek, THE DAVINCI CODE, heerlijk om weer even tijd voor zulke dingen te hebben.
Volgende week vrijdag gaan we met alle nederlandse stagaires naar Morro Branco, CARNAVAL VIEREN!!!!!!!!! 
Ik maakte me eerst een beetje zorgen dat ik die tijd niet door zou komen, maar de tijd vliegt!!!

Maandagavond naar de bekende PIRATA BAR geweest en het was echt super gezellig. De hele avond populaire muziek, namelijk FORRO, heerlijk op de muziek staan wiegen met de heupen. Alle meiden waren weer van de partij en DODO onze surfleraar ging ook mee!!!! Die heeft bijna alle meiden even over de dansvloer getrokken en ze alle passen van de FORRO laten zien!!!!
Erg leuk het was een hele show daar, met leuke dansers en danseressen, voor ieder wel wat!!! We hebben nog een BNer gespot, jawel, namelijk een man die kinderprogramma´s maakt. Ken zijn naam niet, maar even een kiekje en gekletst. Echt heel erg leuk!

Gisteren lekker uitgeslapen en maar weer achter de ´computador` gekropen. Gister avond was er weer voetbal NL – Brazilie!
Nou ik zet zo snel mogelijk foto´s op de site!!!!!
Tot snel!!!!!!!!

XXXXXXXXXX HILDA

  • 26 Januari 2005 - 11:44

    Frank:

    Ha ha ik kan nu lekker als eerste een reactie plaatsen!!!!
    Ik ben blij dat je geniet hil, succes en veel plezier de komende 2 weken. Probeer maar alweer wat nederlands gevoel te krijgen, dan is de klap minder zwaar als je terugkomt!!! Love XXX

  • 26 Januari 2005 - 11:45

    Trees:

    Hier even een tweede reactie uit Holland. Geniet nog maar lekker en alles wat je daar doet voor je stage hoeft hier niet en kan je dus lekker genieten van je Frank
    doei xxxx

  • 26 Januari 2005 - 13:33

    Je Vader:

    Lieve dochter Hil, nog 2 weken van Brazilie genieten en dan mag je bij ons weer op de Eropese lente wachten. De sneeuwklokjes staan al te bloeien in de tuin. Ik hoop, dat ik je nog herken op Schiphol, want, zo te zien, ben je aardig bijgekleurd door de Braziliaanse zon.

  • 26 Januari 2005 - 20:41

    Frieda En Familie:

    Hallo Hilda
    Zo je bent echt aan het afsluiten van je stage daar!
    Dat is wel een dubbel gevoel he?
    Maar geniet nog wel van je korte fijne tijd daar!
    Het is hier echt winter: sneeuw, glad, koud, donker
    enz. enz. Maar ook wel gezellig!
    We blijven je verhalen lezen, als het internet gewillig is.Zo meteen nog even kijken of er nog nieuwe foto\'s zijn ...en dan weer tot de volgende keer Hilda! Veel liefs van ons allen hier uit Zalk

  • 27 Januari 2005 - 18:05

    Mam:

    LIEVE MEID,IK VERLANG NAARJE11111111111111 XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 42156

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: