WEEKEND!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu WEEKEND!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

WEEKEND!!!!!!!!!!!!!!

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

04 December 2004 | Brazilië, Fortaleza

Beste lezers,

HAHA nou eindelijk is het dan zover!!!!!!WEEKEND! VOor jullie ook!!!
Gisteren vrijdag, bricando na Rua, het was weer leuk!! ERg warm, had een hele les gedraaid!!WHAA Ging niet helemaal goed, maar dat geeft niet ik kom hier ook om te leren. Het probleem doet zich voor op het gebied van taal, tja!! Soms dan kun je wel heel veel vertellen, maar mis je de kern woorden!! HAHA en dan in een andere taal, dan kan dat gebeuren. Bovendien doen de kinderen 1 keer in de 3 maanden mee aan het project, dus zijn ook niet gewend aan het hele gebeuren!! Er waren niet heel veel kinderen, dat was wel jammer. Dit is al de derde of vierde keer dat wij niet zo heel veel kids hebben, dus ik geloof dat ze om de tafel gaan zitten. De vrijdagmiddag moet drukker worden, dat is wel zo leuk!!!
Haha ik hoor nu het nieuws op de radio 538 en zo te horen, is het weer niet echt lekker! Erg fijn om zo even op de hoogte te blijven en even leuke muziek te horen!!!
Nou goed, verder voor jullie niet echt van belang!
GIsteravond gezellig even met Walter wat gegeten, in Nordshop. We hebben een goede pizzaria gevonden en daar hebben we ook lekker bier ontdekt haha!!
Gezellig gegeten en over van alles en nog wat gepraat onder het genot van een biertje en live muziek! We konden het niet te laat maken, want vandaag, zaterdag, was het weer werken geblazen.
Vanochtend ging de wekker namelijk om 6.00uur alweer en werk aan de winkel. We hadden een toernooi in de krottenwijk met kids en een aantal docenten! We waren om 7.45 al in de wijk om alle spellen op te zetten. We hadden verschillende activiteiten, van alles wat. Handbal, capoeira, basketbal, atletiek, volleybal, voetbal etc. De kids werden in twee groepen verdeeld, leeftijdsgroepen 6t/m10 en 10+. De groepen gingen apart van elkaar aan de slag!! Ik moest bij de activiteit handbal staan, iedereen stond alleen bij een onderdeel, verder de uitleg en het begeleiden van het spel.
Ik vond het erg leuk en het ging ook goed, geen problemen gehad.
Om een uur of 10.30 waren we klaar en de kinderen kregen wat eten en drinken!!! Ze kregen ook een ijsje, gelukkig mochten de docenten daar ook van mee genieten! HAHA
MMMMMMMMMMMM
Toen we terug bij ARCA waren, nog even spullen opruimen en dan eindelijk weekend!
Een drukke week achter de rug, veel gedaan en weer veel beleefd. Om eerlijk te zeggen ben ik best een beetje moe, dus dit weekend weer even relaxen!!!AAAAAAAAHHHHHHH
Ik slaap de laatste tijd ook niet zo heel goed ´s nachts, waarschijnlijk door de warmte!! VAndaag is het ook weer onhoudbaar heet gewoon!
Aan de andere kant moet ik ook niet klagen, want ik heb hier een prima leventje. Ik heb het naar mijn zin en kan het reuze goed vinden met mijn collega´s.HAHAHa
Morgen gaan TAl en ik naar het strand, denk ik, lekker even bijkomen. Vanavond gaan we wat drinken met Onno, Walter, Tally, Luana en wie er nog meer mee gaat. GESLELLIE!!
En nu zit ik lekker in het koele en kerstsfeervolle Iguatemi!!!!!!!Tja het zal ook eens niet!!!
Nou goed, volgende week weer een nieuwe week!!!Even een vooruitblik, haha!!
Dinsdagavond weer voetballen, woensdag komen JAcobien en TAmara, vrijdag gaan we naar Canoa met de meiden!!! Dus leuk!!
Zoals jullie al lezen komt het woord sinterklaas hier niet in voor, dat komt omdat.......................!!!
Dit jaar ik het alleen van afstand mee vier, maar er hier verder geen aandacht aan besteedt!Nou ja we drinken er even op vanavond met de NLers.....haha!!
Verder jullie allemaal aan de andere kant van de buis, ik hoop dat jullie een leuke gezellige avond of avonden hebben!!! Veel plezier, succes met uitpakken en tot de volgende keer!!!!!!!!!
FIjne pakjesavonden toe gewenst!!!!!!!!

XXXXXXXXhilda

  • 04 December 2004 - 19:24

    Je Vader:

    Lieve Hil, het lijkt wel of je in Fortaleza dichter bij bent dan toen je in Amsterdam woonde. Bijna dagelijks contact en veel verhalen. Toch zien we er naar uit, dat je weer met ons mee kunt doen met onze familiegebeurens. Geniet maar veel en doe maar veel ervaringen op.

  • 04 December 2004 - 21:47

    Gerhard:

    Hoi Hillie!,

    Natas en ik zijn zojuist bij oma geweest en we moesten de groeten van haar aan je over brengen. Het gaat weer beter met haar. Leuk je afgelopen week even op de webcam gezien te hebben. Zou willen dat ik ook in Fortaleza zou zitten. Lekker warm en een prachtige natuur en cultuur. Nou geniet van het weekend dat doen wij ook. De goed schijnheiligman zal dit jaar waarschijnlijk weer niet langs komen.......wat doe ik toch verkeerd. Spreek je snel weer.

    groeten,
    Gerhard.

  • 05 December 2004 - 14:33

    Frieda En De Rest:

    Wij hebben gisteravond pakjesavond gevierd. Iedereen was de hele week al geheimzinnig bezig.Je mocht nergens ongevraagd naar binnen stormen! Tot het laatste toe was niettang, plakband ,lijm enz.enz. niet te bemachtigen! Tot slot was iedereen stil aan het rijmen geslagen! Harry had de site van rijmen ontdekt, dat was voor hem (en mij) een hele uitkomst.Om 10 uur was iedereen klaar en hebben we besloten om het feest maar niet uit te stellen tot zondag. Het was heel leuk om te zien wat ieder er van had gemaakt en het gedicht natuurlijk!!!Wij allen waren zeer tevreden met alle cadeautjes! Dus vandaag gaan we "gewoon" weer verder.De warmte bij jou vergt toch z'n tol, geniet maar wat van je vrije weekend en je rust.Veel succes verder en we lezen het wel weer
    Groetjes van ons allen uit Zalk

  • 05 December 2004 - 17:32

    Mam,:

    Hai hillebil,
    Fijn dat het goed met je gaat, we hebben weer heftig gechat met webcam. Fantastisch je zo te zien met die grote koptelefoon op je hoofd.En je grimassen erbij.Ook leuk voor Auke en Sonja dat ze uitgebreid met je konden chatten. Gisteravond gegourmet met elkaar en daarna tot 2 uur gekolonist.Spannend! Natas had gewonnen! Vandaag zijn we gewoon een beetje gaar vanwege te weinig nachtrust,maar dat komt wel weer goed. Nu Hillebil ga zo door en de groeten ook aan Tally en Luana ........enz.
    Veel knuffels enxxxxxxxxxxxxvan je moeder!
    dag lieve Hillebil!

  • 05 December 2004 - 19:48

    Trees:

    Het sintfeest is weer achter de rug,de verhalen krijg je wel van Frank. Die moest vanmorgen nog even rijmen.Leuk dat je gister nog even bij kon kletsen.Groetjes van ons allen xxxxxxxx

  • 06 December 2004 - 12:06

    Essie:

    Hey hilly! Je kaartje was echtleuk, en met de webcam tjetten vond ik echt helemaal gaaf! Als je in NL bent zal je in de zomer mischien wel wat minder last hebben van de warmte, nu je wel gewend bent aan die hitte.. Je was wel lekker zwart.. pfff.. wil ik ook!!! Nou wie weet, mijn tijd komt nog! Nou heel veel plezier en lekker relaxen he, wel goed bijkomen!

  • 06 December 2004 - 12:47

    Marieke:

    Hee Hilla!!
    Leuke e-mail heb ik van je gekregen!!! Ik ben weer helemaal op de hoogte van je avonturen!!
    Doei!!!!
    xxx Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 42157

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: