ola - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu ola - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

ola

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

25 November 2004 | Brazilië, Fortaleza

Dag lieve mensen,

Nou nou het was weer een drukke week, want ja de week is al weer bijna voorbij.
De week zag er weer voor mij normaal uit. Maandag toerisme en werken, dinsdag portugees, woensdag de hele dag werken, vandaag toerisme en portugees en morgen VRIJ!!
Wat wel nieuw is.............. een nieuwe collega, namelijk WALTER haha. Hij gaat kitesurf lessen geven aan dodo en wilkeson, die gaan dat straks namelijk aan de toeristen geven!! HAHA Erg leuk hij blijft hier een maandje en dat is wel gezellig.
Hij is net met de cios in Heerenveen begonnen, hij heeft namelijk een eigen buitensport bedrijf en daar heeft ie het ook erg druk mee. Hij komt uit den Helder, jawel erg bekend voor wat klasgenoten van mij.(vriend van Arno)HAHAH]
Hij woont bij de ouders van Jorge, collega van ons, maar de omstandigheden zijn niet je van het!!! HIj heeft het zwaarder dan ons, vergeleken bij hem is ons huisje erg luxe!!! Nou ja we zien wel hoe dat gaat!!!

De andere meiden, TAmara en JAcobien, komen dan eindelijk op 8 december naar ons warme landje!!!!!LEuk en gezellig.........!!!

Verder ben ik met mijn kinderen van de middag klas bezig met zingen. We hebben namelijk op 22 december kerstfeest van ARCA!!! Erg leuk alle groepen moeten dan een kleine presentatie geven van het een of het ander.
We gaan in het portugees, engels en in het nederlands zingen. Portugees gaan we O jingle bells zingen erg leuk, nog even oefenen moet ik maar gaat wel lukken.
In het nederlands o Denneboom< haha! Nog ff oefenen maar gaat wel lukken.
En we gaan O happy day zingen in het engels, jaja. Junior een collega die zingt zelf in een gospelkoor en kan echt onwijs mooi zingen, die gaat met de kinderen zingen. De kinderen zingen alleen het refrein.
Echt lache hahah. Samen met Walter, die was een middagje mee, moesten we de rest inzingen hahah echt lache!!!
Nou goed, we zijn dus druk bezig. Het lesgeven en dergelijke gaat verder goed en ik vind die kids echt geweldig.
Met de ochtend groep gaan we ook een soort zangspel doen, lijkt me erg leuk!!!!

Nou ja verder ga ik aankomende dinsdagochtend mee met de voetbalschool. Dit is een project voor de oudere jongeren, 14 en ouder. Lijkt me erg leuk, ik ben benieuwd!!!

VErder ga ik vanavond naar ceara music, haha lijkt me erg leuk. Een groot festval met allemaal verschillende soorten muziek!!!!!!
Erg leuk, dus.............!!!!!!!!!PArtyHAHA

Nou verder gaan we dit weekend met een aantal collegas kamperen, maar hoe of wat weet ik niet precies. Typisch braziliaans, op het laatste moment kan het ook zo weer veranderen.

VErder gaat alles hier zijn gangetje ik voel me hier echt thuis. KAn de bus pakken en kan gaan en staan waar ik wil!! Erg fijn.
NAtuurlijk mis ik nederland wel, maar ik heb wel gemerkt dat ik het weer niet mis. hahah Veel te koud, dat kan ik me nu echt niet voorstellen.

Elke keer loop ik weer tegen aparte en onvoorstelbare dingen aan. WIj waren met wat collegas aan het eten en we hadden een fles cola besteld. Dat kan hier!!! Maar die was nog niet leeg. Er stond telkens een man te wachten bij de ingang van het restaurant, maar ik had hem pas later in de gaten. HIj bleek daar al bijna een kwartier te staan, omdat hij graag de rest wou hebben van de inhoud van de fles. NAtuurlijk mocht dat, maar wel sneu hoor. WIj hadden net uitgebreid zitten eten, dan staat hij maar te wachten en dan krijgt hij wat drinken. NOu ja, dat is hier hheel normaal, maar ik blijf het onvoorstelbaar vinden.

Nou goed de volgende keer heb ik vast weer meer te vertellen.

DIkke kus en weer bedankt voor de reacties!!!!!!!!!!HAHA

Ate a proxima vez....

XX hilda

  • 25 November 2004 - 18:17

    Je Vader:

    leuk via de webcam te zien, dat je steeds bruiner wordt, terwijl wij hier het ijs van de autoruiten moeten krabben. Op zulke momenten ben ik wel een beetje jaloers op je dochter,

  • 25 November 2004 - 23:08

    Gerhard:

    Heeee Hil,
    Leuk je even gesproken te hebben. Vertel eens even over je ontmoeting met Sander? Wat een toeval zeg!! Ben erg benieuwd.

    Groet,
    Gerhard.

  • 27 November 2004 - 19:45

    Trees:

    Leuk gister al was het wel vreemd dat jij ons wel hoorde en wij jou niet.Maar volgende keer beter.succes en groetjes van ons.

  • 27 November 2004 - 21:02

    Mam:

    Hai lieve Hillebil!
    Fijn dat het zo goed met je gaat! Wat leuk dat jullie een mooi kerstfeest gaan voorbereiden.Geweldig dat je met zo n feest erbij bent .Je maakt zoveel mee! Leuk dat de andere meiden nu ook komen,gezellig!We hopen je snel weer op de web-can te zien en te horen.Oke? Daaaag dikke knuffels van mij en veel xxxxxxxxxxxx!








    ai lieve Hillebil!

  • 28 November 2004 - 02:32

    Gerhard:

    Hillie!,
    We willen verhalen!!!
    groetjes vanuit Akercity.

    Gerhard

  • 28 November 2004 - 12:09

    Jesca:

    hey hillie, je krijgt de groeten trug uit hhw:P van al je voetbal mates veel plezier daar

  • 28 November 2004 - 21:40

    Frieda:

    Weer leuk om je verhaal te lezen. Niet voor te stellen, dat het bij jou zo lekker warm is! Gezellig dat er nieuwe medewerkers zijn.
    Gaat het nog steeds goed met je studie (humm)?
    groeren uit Zalk

  • 28 November 2004 - 21:44

    Frieda:

    Leuk om je ervaringen zo op de voet te volgen.
    Gezellig, dat je weer met nieuwe mensen gaat samenwerken. Het is niet voor te stellen, dat het zo warm bij jou is. Veel plezier verder met de kerst voorbereiding en je werk met de kinderen.En natuurlijk succes met je studie(hummm!)

  • 29 November 2004 - 19:56

    Dreetje:

    Hi hilly, via frank effe deze site gekregen!Wilde effe weten hoe het met je ging...nu weet ik voldoende:je vermaakt je prima!Fijn om te weten...dikke kus van AndreA

  • 13 Oktober 2005 - 09:31

    David:

    hoi Hilda wat leuk dat je jingle bells in 't portugees hebt gezongen, heb jij daar de titel en/of tekst van voor mij svp? met dank alvast !!!!!davidchasse@zonnet.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 42219

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: