A nova semana - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu A nova semana - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

A nova semana

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

21 November 2004 | Brazilië, Fortaleza

Hallo,

Ja het is weer zover het weekend is weer voorbij.
Ten eerste goed nieuws, jawel, want Tamara en Jacobien komen naar BBBBBBRRRRAAAAAAAZZZZZZILLLLL!!! HAha echt leuk, ik ben blij voor ze en natuurlijk vind ik het gezellig dat ze komen!!!

Nou goed ik ben dit weekend lekker in Fortaleza gebleven, heerlijk. NIet alleen vanwege het opletten op de centen, maar ook omdat ik de stad geweldig vindt.
Het is een hele levendige stad, niet echt mooi, maar reuze gezellig.
Ik ben weer helemaal bijgekomen en heb een leuk weekend gehad.
VRijdag avond zijn Tally, Luana, Frabricio en ik naar de film geweest!! ALweer ja sorry, maar het is mijn verslaving, het kost geld weet ik!!!!
A cinderella story, hier A nova Cinderella!!! HAha de titel zegt het al een soort assepoester verhaal, maar dan in een modern jasje!! Echt heel erh leuk.HAHA

Zaterdag ging TAlly naar Canoa Quabrada om even lekker te realexen en gelijk heeft ze!
Zaterdag overdag heb ik heerlijk even uitgeslapen en ben opgestaan, natuurlijk haha
Daarna heb ik even de badkamer schoon gemaakt, ik vind het vervelend als JAnaina en Luana dat elke keer doen!! Dus en heb het huis aangeveegd, een stofzuiger hebben ze d]niet, dus dat was wel ff zweten haha!!!
Daarna nog wat dingetjes thuis gedaan en wat opgeruimd, mocht wel weer eens!!
Echmmmmmmm!
Daarna heb ik mijn spulletjes gepakt in mijn oja nieuwe handtas gedaan!! Lekker belangrijk, ja want de moeder van Fabricio heeft die gemaakt echt leuk!!!!
Daarna ben ik bij de bushalte tegenover ons appartementencomplex gaan staan, om te wachten op de bus. Bus 06 naar Igautemi!!HAHA
Daar heb ik lekker geshopt en wat rond gehangen en weer even mijn contacten in nederland onderhouden!! Echt leuk een webcam en ik kon ze zelfs nog live horen praten ook!!! Erg leuk, doet me goed want ik mis mijn familie wel hoor!!!!!!!!
Het is in Igautemi al helemaal kerst. Er staan namelijk giga kerstbomen met kerstmannen erbij, aan het werk erg leuk!! EN er is een mooi huis gemaakt, namelijk het huis van de kerstman. VAn de badkamer tot aan zijn hangmat toe echt leuk om te zien!!! Kinderen kunnen het hele weekend in de rij staan voor een praatje met de kerstmanHHAAHAA!! Hier is kerst echt een kinderfeest, zoals bij ons sinterklaas!!
Ik had nog wat boodschapjes gedaan in de exr]treem grote supermarkt en heb toen de bus naar huis gepakt. Ongeveer om een uur of zeven!!
Thuis was Luana ook van een drukke dag we besloten verder niet veel meer te gaan doen en lekker een filmpje te gaan kijken!!!
Ik mocht even de auto van Luana lenen om een filmpje op te pikken bij North Shopping, erg lief!!! Het ging allemaal prima en het autotje rijdt heerlijk. EIndelijk weer ff in een normale auto gereden hehe!!
Het werd dus geen latertje, maar dat is ook wel lekker!! Want aankomende week komt hier in FOrtaleza een heel groot feest, Ceara Music, echt giga groot!!! Allemaal verschillende soorten muziek met allerlei verschillende artiesten uit heel brazilie!! HElaas niet internationaal, want dat kunnen ze niet betalen!!! Ik ga denk ik alle vier de dagen dat het is, dus ik zal dan wel bek af zijn!!HAHA Nou ik zal wel een beetje op mijzelf passen, natuurlijk!!!

Nou goed vandaag,zondag, heb ik weer wat leuks gedaan!!HAHA
Alweer????????Nee grapje!!/
Ik mocht vandaag met Fabricio mee naar zijn bijbaan op zondag, 1 keer in de zoveel tijd.!! NAmelijk sporten met verstandelijk gehandicapten, jongeren van verschillende leeftijden!!! Echt ontzettend leuk!! De loctaie is voor GErhard en Natas bekend, namelijk in het sportcomplex tegenover het hotel waar ze verbleven!!! VAn de kongfu wedstrijden!?
Het is een heel groot sportcomplex met zwembaden en verschillende velden (indoor) erg leuk!! We begonnen om 10 uur en het duurde tot 2 uur.
Er waren ook twee andere docenten, beetje de zelfde leeftijd erg leuk en gezellig!!!
We begonnen met basketbal erg leuk, de handicaps van de personen liepen erg uit een. Er was 1 jongen alex, die kon niet praten en had spastische strekken. Voor hem was het wel moeilijk om de bal in de basket te gooien, maar hij had evengoed ontzettend veel lol. Dan was er cris zij had het syndroom van Down maar echt een pittig meissie hoor!!!! Erg grappig ook, opmerkingen die ze maakte!!
Ojee, er was even een stroomstoring, maar gelukkig bewaard deze site alles.!!
Nou goed, het basketballen was erg leuk en sommigen kregen het aardig te pakken. Ze gooiden de ballen achter elkaar in de basket!!! Af en toe daagde ik ze uit om mijn bal af te pakken en daar gingen ze graag op in. Echt leuk zeg! Het was echt te warm en we gingen even een rustiger spel doen.
We gingen in een kring zitten en de bal werdzo snel mogelijk doorgegeven, in ieder geval dat was de bedoeling Alex gooide hem nog wel eens weg!!HAHA Er werd een liedje bij gezongen en als die klaar was dan moest degene met de bal een liedje zingen of dansen in het midden van de kring!!! Haha echt grappig, alles kwam voorbij forro, stijldansen, ketchupsong en ik deed een stukje hiphop!!

Daarna deden we een tikspel. Iedereen zat in de kring en 1 iemand liep om de kring heen met de bal, de anderen hebben hun ogen dicht. Als de bal achter je wordt neergelegd, dan moet je proberen de gene die hem heeft neergelegd te tikken voor dat hij op jouw plekje is gaan zitten!! Schitterend er werd gelachen en gebrult, te leuk!!! NAtuurlijk werd ik ook een paar keer uitgedaagd, haha erg gelachen!!!
Ook de docenten ondeling daagden elkaar nog wel eens uit en dat ging er een stuk harder aan toe!!!
Na nog wat spelletjes gingen we wat eten bij het zwembad en daarna mocht iedereen een lekkere duik nemen in het zwembad. Helaas, ik was mijn bikini vergeten, maar ik ben aan de waterkant gaan zitten samen met Fabricio!!!Wa erg gezellig en we hebben erg gelachen om de anderen in het water!! Die deden een spel met een bal, elkaar proberen af te gooien en de meiden hadden zich gericht op een docent!!HAHA
Erg leuk, later kwamen de ouders er ook nog even bij, leuke en gezellige mensen!!!!
Om twee uur ging iedereen het water uit omkleden en naar huis. Ik heb echt genoten vandaag en zal het ook niet snel vergeten!!! Zo weer een ervaring erbij, ik moet oppassen dat mijn memory stick niet te vol komt te zitten!!! HAHAHA
De rest van de middag heb ik even lekker uitgerust, want het het waren een paar inspannende uurtjes!!! Ik ben daarna maar weer met de bus naar Igautemi gegaan!! Nee hoor, niet maar weer, want ik vind het hier gewoon gezellig en je kan hier uren in winkels neuzen!!!
Nou dit was weer een heel verhaal!!! Een rustig weekend toch????
Nou goed er komt weer een drukke week aan dus hou de site in de gaten!!HAHA

Bedankt voor jullie leuke berichtjes!!!XXXXXXXXXXXXXXXXhilda
ATe a proxima vezzzzzzzzz!!!!!!!!

  • 21 November 2004 - 21:51

    Je Vader:

    Lieve Hil. We lezen en horen wel, dat je niet voor niets naar Brasil bent gegaan. Jij komt ook alle soorten werk en alle aspecten van de samenleving tegen in die korte tijd dat je er nu bent. Fijn, dat je met Fabricio mee kon en ook eens kon meemaken hoe met deze mensen wordt gewerkt. Goed dat je zoveel opschrijft. Wij genieten er van en voor jou is het een soort reis- en stagedagboek. Tot op de chat (zonder stroomuitval aub)!!

  • 22 November 2004 - 14:41

    Trees:

    Volgens mij kan je straks geen film meer zien. Maar het is wel goed voor je taal.Leuk hé om ook met de gehandicapte te werken.Zo raak je van alle markten thuis. Sucses verder en tot horens.xxxxxxx

  • 23 November 2004 - 11:10

    Frieda & Nelleke:

    Leuk die kestsfeer daar, merken wij hier nog niet zo veel van. Wat heb je een leuk weekend gehad, veel beleefd. Veel succes verder en we lezen je avonturen wel weer.

    Groetjes uit Zalk

  • 24 November 2004 - 12:02

    Natas:

    Ja, hier weer een van je trouwe fans. Ik heb weer met genot je verhaal gelezen. En inderdaad het sportcomplex is bekend,leuk om te lezen. Hou ons op de hoogte!.
    Groetjes, veel plezier en geniet!!! (maar dat doe je al)

  • 24 November 2004 - 14:16

    Auke:

    Groeten uit Amsterdam

  • 24 November 2004 - 20:40

    Gerhard:

    en natuurlijk de groeten uit Akercity!

  • 25 November 2004 - 16:17

    Essie:

    Hey hilly, Ik lees nog steeds al je verhalen hoor.. Als ik je verhalen lees ben ik even helemaal weg en lijkt het wel of ik er een beetje bij ben hihi. Hier in nederland is niets te beleven hoor... tvriest al bijna, bleh.. maar gelukkig ga ik ook bijna naar curacao!Dikke kus!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 42228

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: