KAMPEREN ENZO - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu KAMPEREN ENZO - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

KAMPEREN ENZO

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

15 November 2004 | Brazilië, Fortaleza

BEste allemaal,

Nou wat hebben we weer een weekend achter de rug, echt super gezellie.....!!!!!!
Het begon al op vrijdag avond, nou eigenlijk middag. We gingen weer werken en iedereen was super gezellig en vrolijk, omdat het weer weekend werd. Weer erg gelachen met mijn collega´s!!!!!!!

Vrijdagavond hadden we met onze docent portugees, Thaigo, afgesproken om een porugese film te kijken. De film was um homme que copiavide, zoiets. HEt ging over een jongen die geld namaakte, door briefjes van 50 reals te kopieren. Hij probeerde hiermee indruk te maken op een meisje etc. Nou heel erg leuk en gelukkig begreep ik de ondertiteling in het portugees aardig.
Tijdens de film hadden we een pizza, van de pizzahut, drinken, kortom het was erg gezellig.
Later op die avond belde een collega, die vroeg of wij zin hadden om naar Dragando Mar te gaan. Om wat te drinken met hem, Marcel, zijn vriendin, Kalviani en een vriend. Natuurlijk vonden we dat gelijk goed, want dat is altijd gezellie....!HAHAHHA
Op naar de chop, bier!!!!
Het was echt onwijs gezelig, zelf de vriendin van Thiago ging mee...!!! Heel gezellie en als het gezellig is dan wordt het natuurlijk ook weer laat...HAHAH!! Nou ja gelukkig moesten we de volgende ochtend al om 7.30 bij Onno zijn, dus we konden in 1 keer door...!!!!
Nee grapje, maar ik moet zeggen niet veel geslapen, maar ja.............!!!!!

De volgende ochtend waren we om een uur of 6 al uit de veren, want we moesten nog het een en ander inpakken. Even snel ontbijten en op naar Onno..!!!
We waren er naar toe gelopen en we kwamen aan toen Onno druk was met het inpakken van zijn JEEP!!! NOU EN WAT VOOR JEEP ECHT TE GEKGAAF!!!!!!!!!!
Namelijk zijn nieuwe Landrover jeep, hij had hem of beter gezegd Milca had hem voor gekocht ongeveer 4 maanden geleden. Tweedehands, maar hij was maar een half jaar oud. Hij was namelijk van de eigenaar van BEACHPARK, waar ik al over heb verteld, een van de grootste aquaparken van de wereld. Hij schijnt om het half jaar even zijn auto te verwisselen, tja he waarom ook niet. Bizar natuurlijk, maar oke....&*¨$$#&¨$
Het is echt een te mooie auto, alles begon te kriebelen en er ging een shot adrealine door mijn lijf. Voor de mensen die dat niet weten, ik ben helemaal verzot op zulke auto´s en droom hier dagelijks van. Maar oke, leuk dus...HAHAHA!!!
Na alles in en op de auto gereed te hebben gemaakt, gingen we dan eindelijk weg.
Jammer genoeg was er een stoeltje te weinig, dus 1 van ons moest even een beetje onconfortabeler zitten. De zus van Milca was namelijk ook mee...!!!! En die was wat ouder en scheen ook nog een halve hernia te hebben, dus begrijpelijk dat je dan mee gaat op een off road tour!!!!?????????

Eindelijk op weg we gingen laat maar zeggen richting NATAL, Canoa Quabrada...!!! We zouden bij een bezinepomp de andere Lland rover jeeps ontmoeten, maar tegen alle verwachtingen in waren die op tijd vertrokken van de benzinepomp.!!! Veel te stipt voor braziliaanse normen. Dus wij erachter aan scheuren..!!! Muziek lekker aan, er zit namelijk een mooie geluidsinstallatie in.
Na een tijdje rijden gingen we het strand op en wowh, even na het passeren van BEACHPARK! En toen begon het brullen met het monster, echt tof, Onno slipte even lekker met de wagen!!! WHOOOOOOOOOOOOWHHHHH!!!
NA een tijdje op het strand te rijden, zagen we de andere wagens allemaal staan...!! Echt een heel gaaf gezicht en wij voegden ons bij de groep. De groep bestond uit zo´n 20 jeeps!!
En toen begon het....................
We reden eerst een heel stuk over het strand en dat was echt mooi zeg!!! Echt leuk als je al die auto´s zo achter elkaar ziet. Op een gegeven moment gingen we even stilstaan en alle auto´s kwamen mooi in een halve maan te staan. Echt heel gaaf, ook een foto van gemaakt.
Na het strand gingen we de weg even op en op naar het binnenland en daar off road rijden.!!! Whow echt gaaf, natuurlijk bleef er wel eens een auto steken, maar dat hoorde er allemaal bij. Werd er gelachen en gebruld, daarna reden we weer verder. Hier in Brazilie is het niet raar om te drinken tijdens het rijden, dus de rijke stinkerds namen elke stop even een neut. Onno niet, maar kende de rituelen wel!!!
Nu gingen we de binnenlanden in en wowh, wat is Brazilie toch een mooi land. Van hele vruchtbare plekken met water en overal groen tot hele droge plekken wat bijna een woestijn genoemd kon worden. Door het water dat vond ik echt machtig, dat gebrul van de motoren en dan het heen en weer schudden van de jeep!! Tof gewoon. Ik heb hier ook wat foto´s van!!!
Op een gegeven moment kwamen we op een plek waar alle jeeps met een soort pontje over moesten. De pontjes werden door mensen kracht heen en weer gevaren. De mannen die hier werkten, waren dan ook niet voor niets gespierd tot en met. Het was echt leuk om dat ook even mee te maken.
In de middag gingen we door de drogere delen van het binnenland, ook heel mooi!!!! Bijna woestijn gewoon, echt leuk..>!!!!
En ja hoor terwijl ik achterin bezig was met mijn foto´s te bekijken, kwam het ..... Zomaar ineens voor dat ik het wist bekeek ik Tally en de zus van Milca van bovenaf. Hehe en ik knalde met mijn bolletje tegen het dak. Voor ik het wist landde ik met mijn linkerbil op de dop van een jerrycan. AUWWW!!! Haha echt lache, camera die had ik al die tijd stevig vast...!!!
LAter op de dag dommelde ik een beetje weg, want ik was nog aardig moe van de vorige dag. Ik werd wakker toen ik met mijn bolletje tegen de deur aan knalde, lekker hoor en iedereen zat er op te wachten. Want zagen me al elke keer wegvallen, Onno had nog de grootste schik. HAHAHHA
We hebben echt een gave tocht gehad en ik weet zeker dat ik later ook echt een jeep wil...!!HAHAH

Nou toen kwam de avond en we gingen vlak bij Canoa Quabrada een plekje zoeken om te kamperen. Echt serieus ergens in de middle of nowhere!!!! HAHAHA werelds, de jeep werd geparkeerd en de spullen werden er uitgeladen. Tally en ik namen nog even een duikje in de zee, voor dat het donker werd. We stonden met ons boeltje echt in een soort woestijn, heerlijk wat rustig.
Onno had een tent voor ons gekocht en een stel slaapzakjes, het waaide namelijk nogal. Natuurlijk mochten Tally en ik even de tent opzetten en wij meiden deden dat natuurlijk even. Het was wel even puzzelen, maar dat lag natuurlijk aan de uitleg van de tent!! HAHA dat snappen jullie natuurlijk wel!!!!
Onno had de tent gekocht, maar die snapte er bar weinig van. Tally en ik kwamen er uiteindelijk uit, tent stond prima zonder zandharingen, in ieder geval toen....!!!!
Na dit alles begonnen we het eten klaar te maken, bbq even op natuurlijke wijze genaakt met stenen en de hele rats!!!! Erg leuk!!
We hebben die avond heerlijke frango(kip) van de bbq gegeten en gefrituurde garnalen!! AHAHAHA echt lekker, wist niet dat dat zo smakelijk was. Kip met zand ook heerlijk, wel een beetje naar geluid tussen je tanden maar oke!!
Echt werelds gezellig en wat mooi zeg zo in het donker in het nergens.
Nog nooit zoveel heldere sterren aan de hemel gezien echt heel mooi....!!! Een moment die je met iedereen wel wilt delen,maar natuurlijk dacht wel even aan FRANKYBOY!!!
Erg gezellig met iedereen gebabbeld en het werd weer laat. Dus maar weer snel onder de wol...!!!
Milca en Onno sliepen op de jeep in een tent speciaal voor op de landrover jeep!!! Echt gaaf en heel erg stoer!!! Alleen een behoorlijk eng en smal trappetje, maar dat hoort bij de stoerigheid.
Om een uur of elf ben ik onder de wol gekropen en heb samen met TAlly een zanderig nachtje gehad. De tent was behoorlijk losgeslagen door de wind, echt suvival!!!

De volgende dag werd ik alweer vroeg wakker en heb heerlijk in de zon wakker kunnen worden. Het is echt zo zalig rustig en dan even helemaal niks om je heen. Geeft je een heel vredig gevoel, het lijkt alsof de tijd even stil staat!!!!

NA alles op een snel tempo in te hebben gepakt, brachten Onno en Milca ons naar het stadje Canoa Quabrada!!!!!
Hier zijn we gelijk info gaan halen over de bus terug naar Fortaleza, die ging om 4 of 3 keer op zondag, dus oke!!! Als je na gaat dat je hier 13 real betaald voor een busreis van 3 uur. We kochten een kaartje van de bus van 15.00 uur, dit alles bij een heel leuk hoteletje. Hier hebben Tally en ik dan ook heerlijk ontbeten voor de vreselijke prijs van 5.50 reals!!!! Alles konden we pakken heerlijk fruit, broodjes, cake etc....!!!!
Daarna zijn we naar het strand gelopen, natuurlijk alle winkeltjes op de weg er naar toe uitvoerig bekeken. Helaas dit keer niet zoveel uitgegeven, omdat ik ook een beetje om mijn financien moet denken. Alle goedkope dingen samen, wordt natuurlijk ook wel aardig prijzig.

Na heerlijk op het strand te hebben geluierd en te genieten van zon, zee, mensen en mijn boek. We zijn toen om 14.30 rustig naar de bus halte gelopen, onderweg nog wat drinken enzo gekocht en op naar Fortaleza. De bus was een mooie bus, met airco en gordijntjes tegen de zon enzo. De reis verliep heel goed en ik heb nog wat geslapen in de bus!! HEerlijk!!!! Om een uur of 18.30 kwamen we dan aan in de stad Fortaleza, de busreis was ons zeker bevallen. VOor herhaling vatbaar!!!!!Zeker ook naar Canoa Quabrada!!HAHAHA
Toen maar een taxi naar huis genomen vanaf de grote busplaats.
Lekker thuis even wat gegeten de was even in de machine gedaan!!!! Mocht wel na zo´n overlevingsweekendjeHAHAHA, bbq luchtphhHh!!]

Vandaag, maandag, een heerlijke dag vrij, vanwege een soort onafhankelijkheids dag. Deze dag staat voor het feit dat Brazilie een republiek werd en niet langer een monarchie!!!! Er was vandaag ook haast geen winkel open, ja alleen de lojas americano, maar die is op elke dag van de week geopend. Ook met feestdagen en vrije dagen en dat zijn er hier veel. Tally en ik hebben er namelijk al van heel wat mogen profiteren.
Vanmiddag zijn we lekker thuis gebleven en hebben wat gerommeld en wat gedaan voor school!!! Ook wel eens lekker hoor, moet ik zeggen!!
Natuurlijk even mijn moeder gebeld, maar die had ik gisteren ook al 12 uur jullie tijd gebeld. Zij is namelijk vandaag jarig, hahha, jammer dat ik hier zit, maar er is een kadootje onderweg.!!!!!!

VAnavond zijn Tally en ik gezellie even naar de film geweest!!!! In Igautemi erg leuk!!!Het was de film DIRTY DANCING 2 en hij is echt geweldig. Man wat een leuke film, die moet ik maar weer bij mijn dvd collectie toevoegen HAHAHHA!!!

Oja we hebben vandaag de bus uitgevonden, echt relaxt. Je betaalt 1,50 real en hij brengt je door heel Fortaleza. NAtuurlijk maakt het wel uit in welke bus, wij namen de kleine bus 06 en echt goe hoor!!!!!!

Morgen weer een dag met portugese les en de laatste voorbereidingen voor mijn testjes die ik voor mijn scriptie met de kinderen ga doen!!!! Ik had even gekeken hoeveel tijd ik daar voor heb, maar ik moet echt van de week beginnen. Want tot half januari hebben we nog maar 12 dagen dat we met de kinderen aan het werk zijn. Echt de tijd vliegt om niet normaal!!!!!!!!!
Nou dit was weer een heel verhaal!!! Ik hoop dat jullie weer hebben genoten!!!!
Dikke kus hilda en tot snel!!!
Bedankt weer voor alle reacties!!!

Ps Mijn boek is nu uit, wolvenlus, een aanrader!!! Wanneer komen mijn ander boeken!!!

Ps mijn fotos zet ik morgen op de site, dus wees geduldig!!!!

  • 16 November 2004 - 09:09

    Trees.:

    Wat een gezellig verslag weer.Wat is de waarde van de real in verhouding tot de euro? ben al benieuwd naar de foto's. Mooi boek hé, volgens mij neemt Frank wel wat boeken mee.En had tally niet wat mee zodat jullie van elkaar kunnen lezen?
    Sucses met je scriptie en tot horens. xxxxx

  • 16 November 2004 - 20:47

    Gerhard:

    Nou Hil, je hebt je weekendje wel weer gehad zeg!! Ben jalours op het mooie weer!! Geniet ervan!! Groetjes, Gerhard.

  • 16 November 2004 - 22:17

    Mam,:

    Hai lieve HILLEBIL,
    Ik ben net thuis van de 10-minuten gesprekken van school en het eerste wat ik doe is genieten van jouw reisverslag! Wat een geweldige ervaring met die Jeeps! En wat een toffe foto *s ! Fijn dat jullie zulke bijzondere dingen doen en geweldig dat jullie zo weer meemochten. Weer met allemaal Brazilianen.Geweldig! Morgen vier ik mijn verjaardag op school. Ik moest mijn allermooiste kleren aandoen, leuk he? t"Is allemaal heel druk het Sinterklaasproject fietst er ook al doorheen. Er wordt zelfs al gepraat over Kerst. En ondertussen moet er ook nog wat geleerd worden{wanneer?] Enfin alles zal reg kom! Hillebil ik ga nu ff zitten en dan slapen en morgen weer feestvieren.......! We spreken elkaar en genietze! Dag lieve Hillebil!!!!Een knuffel op afstand en....xxxxxxxxx! Daaaaaaag!

  • 17 November 2004 - 08:38

    Ellen:

    HILLLLLLLLLY!!

    Como esta? Zo te lezen gaat alles goed met je en vermaak je je prima! Echt gaaf man om je zo n beetje te volgen met die foto's en je leuke verhaaltjes! Super!Maar.....wij zullen ook nog wel even een paar foto's van ons op de r.boys site zetten! Nou tot mailse!

    Liefs Ellebel

  • 17 November 2004 - 11:29

    Sonja:

    Hil, wat een geweldige foto's! ziet er echt super uit,
    groetjes sonja

  • 17 November 2004 - 14:33

    De Zuttjes.:

    Wat een lefuke foto's. Is dat tentje op de auto iets voor ons?

  • 17 November 2004 - 16:42

    Natascha:

    WAT ONTZETTEND GAAF!!!!!
    De verhalen lijken wel steeds langer te worden maar zijn zeker de moeite waard. Ik kijk uit naar de volgende.
    HEEEEEEL VEEEEEL PLEZIER!!
    Liefs Natas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1746
Totaal aantal bezoekers 42223

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: