Weer een week voorbij!!! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij!!! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij!!!

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

12 November 2004 | Brazilië, Fortaleza

Beste allemaal,

ja er is al weer een week voorbij, echt de tijd vliegt om. Ik heb namelijk weer een leuke week gehad, maar niet echt veel gedaan belave werken. Het is namelijk zo ´s avonds dan ben ik moe en heb ik vaak andere dingen te doen. Zoals ik al zei evaluties schrijven, bezig met mijn scriptie en met het bijhouden van mijn contacten in nederland. Het wordt hier echt steeds warmer, maar dat is niet erg want ik moet nog een beetje bij bruinen. Tijdens het werken is het wel erg heet, maar gelukkig krijgen we dan wat water of suco. Suco dat is een sap van het een of ander... ERG LEKKER>

Vandaag is het wel een beetje een treurige dag, want het vandaag een jaar geleden is de moeder van Luana en dus ook van Janaina overleden. Zij gaan vandaag naar een aantal herdenkingsdiensten van de katholieke kerk en gaan haar graf bezoeken. Het is te merken dat het de afgelopen week al wel speelde, want Janaina en Luana hadden af toe behoorlijke discussies en ruzies. De spanning was wel aardig te merken. Vandaag brenegen ze de dag door met hun familie en vrienden. Wij gaan verder niet mee naar de diensten, want wij kennen hun moeder helemaal niet en boevendien hebben ze daar ook niet naar gevraagd. Het enige wat wij kunnen doen is met ze meeleven en ze vanavond als ze thuis komen opvangen. Janaina heeft het er erg moeilijk mee en Luana ook wel maar die verwerkt het op een andere manier. Echt sneu, maar ze willen niet dat wij ze zielig vinden, dus doen we dat ook niet. Zondag is Janaina jarig en dat willen ze gewoon vieren.

Wij moeten vanmiddag dus gewoon werken bij ARCA, bricadando na rua gaat dus wel door. Ik moet vanmiddag werken met Christiana en daar heb ik wel zin in. Ik heb vanacht goed geslapen en heb vanochtend lekker rustig aan gedaan. Ben met een boek begonnen en dat is echt verslaafend. Hint wil iemand me nog wat leuks toe sturen, ik ben in voor spannende boeken!!!HAHAHA geintje....!!

VAn het weekend staat er ook weer een heel programma klaar, namelijk op reis. Jawel we gaan met Onno en Milca op pas met de JEEP!!! HAHAHA echt cool er schijnen nog meer jeeps mee te gaan en we gaan naar Canoa Quebrada, spelling niet helemaal coorect. DAt is zo´n 200 km van Fortaleza verwijderd. Je hebt er mooi rode rotsen en het schijnt er echt heel erg mooi te zijn. Ik ben benieuwd, ik heb er erg veel zin an.
We vertrekken morgochtend, zaterdagochtend, om 7.00 uur vanaf ARCA... Erg vroeg dus, maar volgens mij gaat het erg gezellie worden. Tally en ik hebben er wel zin in..
Ook zijn we uitgenodigd om met wat collegas de volgende dag mee te gaan naar een serra, berg, om daar te gaan wandelen en picknicken. We moeten even kijken of dit ook nog kan, denk het niet, want we gaan ook overnachten in Canoa Quebrada....!!!!!! Ook is zoals ik al zei op zondag de verjaardag van Janaina, daar moeten we natuurlijk ook even bij aanwezig zijn. Druk drukdurk....!!HAHA Maar wel leuk druk gelukkig maar.

Maandag kunnen we lekker uitrusten, want dan hebben we lekker een vrije dag. Misschien lekker naar het strand en wat studeren...!!! We zien het wel..hahaha!!! Nou ik ga in ieder geval genieten....!!!

Oja de kerstsfeer begint er hier al aardig in te komen. De bomen in winkelcentra zijn al versiert en overal uit de speakers jingle bell etc. Erg grappig, maar wel raar als je ziet dat het hier bloedje heet is......!!!

Nou ik ga nog wat doen voor school, dus ik spreek jullie later wel weer!!!!!!
XXXXXXXXXXXXXXXXX hilda

  • 12 November 2004 - 19:28

    Trees.:

    Nou hier is het echt Hollands weer.Regen,regen,regen.Maar morgen schijnt beter te worden.We hopen het maar want de Sint komt aan in jullie stad Alkmaar.Werk zse verder.

  • 12 November 2004 - 19:37

    Gerhard:

    Heeeeee Hillie,

    Leuk om te horen dat jullie al kerst hebben. Wij hebben dat pas eind December!!! Steun Janaina en Luana maar met deze moeilijke dagen want het zijn wereld-meiden! Nou groetjes vanuit een koud en nat Nederland.

    Groetjes! Gerhard.

  • 12 November 2004 - 21:43

    Mam,:

    Hallo Hillebil,wat fijn dat je zo veelzijdig bezig bent.Je stage,je werk, je studie, je scriptie en niet te vergeten de leuke ervaringen. Het lijkt me erg leuk om met Onno en zijn vriendin een uitstapje te doen. Zij kennen bij uitstek de omgeving.Is dit het kampeerweekend waar je het al eerder over hebt gehad? Wens Luana en haar zus heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd! Nu Hil ,wij gaan eerst ons helemaal richten op Sint.Morgen komt hij aan in Alkmaar. Als het zo regent als nu kun je beter vanuit je lekkere stoel dit gebeuren volgen, want het is hier echt guur.Stilletjes ben ik een beetje jaloers op het permanente prachtige weer daar bij jullie.Hadden wij er maar een vleugje van!!!!!!!
    Lieve Hillebil veel plezier dit weekend en we lezen en horen weer van je! Groetjes ook aan Tally en een dikke knuffel en veelxxxxxxxxxx van mij!

  • 13 November 2004 - 11:15

    Gerhard:

    Boeken toesturen?? Wij hebben de Prive, Weekend en Story bij je achtergelaten. Heb je die al uit dan??????

  • 13 November 2004 - 17:22

    Je Vader:

    Lieve Hil, vanmiddag is Sinterklaas aangekomen. Hier in Alkmaar, om de hoek op de Bierkade stapte hij uit en is toen de stad doorgelopen naar het Waagplein. De schimmel liep achter hem aan. Het hele land was via de t.v. aanwezig en keek mee. Mam en ik zijn samen met Gerhard en Natas ook even gaan kijken op de Mient (Platstenenbrug)Eerst scheen de zon, toen regende het wat, terwijl de zon bleef schijnen en precies op het moment, dat wij de Sint in beeld kregen begon het te hagelen. Vieze natte hagel. In zo'n klimaat wonen wij! Maar het was wel heel gezellig druk in de stad. Allemaal ouders met kinderen en wij daartussen. Frank was ook ergens in de drukte, maar die hebben wij niet gezien. Morgen vieren wij de verjaardag van Mamma. Dit jaar dus geen Zwarte Piet spelen voor jou en geen taartje mee-eten, maar dat haal je nog wel in, want je bestaan onder de Braziliaanse zon is al heel druk en heftig, merken wij. Als je morgen of overmorgen op de chat ben kun je je jarige moeder zien en horen en peroonlijk feliciteren (een technisch mirakel). Zo zie je maar, er gebeurt veel in Brasil, maar zo af en toe ook wat in ons eigen Alkmaar. We hopen dat je een fijn weekend hebt samen en tot chats!!!

  • 15 November 2004 - 17:03

    Tante Frieda:

    Gefeliciteerd met je moeders verjaardag! Jammer dat je er niet bij kunt zijn, maar de techniek staat voor niets.Je zult wel even bijkletsen vandaag met je moeder!
    Het is koud en s'avonds snel donker hier, heel anders dan bij jou daar!
    De kinderen op school zitten vol van Sint: wel gezellig.
    Knap dat je al met je scriptie e.d. bezig bent in die warmte enz.
    Nu we lezen je verhalen wel weer een andere keer.Veel sterkte met je studie, stage en de warmte! groetjes van ons allen uit Zalk!!

  • 15 November 2004 - 17:45

    Marieke:

    Hee Hil!
    Weer effies een berichtje van moi. Gelukkig vind je het nog erg leuk daar. Goed om te horen. Dus bij jullie al veel kerst. Hier is Sinterklaas net aangekomen en de kinderen in mijn stageklas (groep 4) zijn helemaal door het dolle heen. Geweldig...
    Ach, het is ook eigenlijk wel weer heel leuk. Ze geloven ten minste nog. Nou, tot het volgende berichtje! xxxies Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 42243

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: