autorijden - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu autorijden - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

autorijden

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

14 Oktober 2004 | Brazilië, Fortaleza

Oke luitjes,

Hier komt het dan ik mocht van Onno en Tally de eerste proef ondergaan! HEt rijden van punt a naar punt b, dat is zo ongeveer een half uur rijden. Het rijden van crocobeach naar arca, gelegen aan de andere kant van fortaleza.
Oke ik moest in een oude volkswagen kever rijden, die ze volgende week weg doen, rijden! VEilig gevoel geeft je dat, Onno gaf telkens aan dat ie heel oud was en dat ik rutsig aan moest doen. Nou es, dan weet je het wel hou je vast. De pook daar moest ik ook wel een beetje voorzichtig mee doen, want voor mijn gevoel trok je hem er zo uit.
Nou ja, hup het straten ging gelijk goed en hem wegrijden vanaf de parkeerplaats ook. Enm toen........................................,
nou gewoon de weg op en karruh maar!
Aan de zijspiegels had ik niks, dus alles moest met over de schouder kijken en wat geluk gebeuren. Iedereen haalt hier links en rechts in, dus dat is ff wennen. Maar zolang je je eigen baan aan houdt dan lukt het wel. Ik moet zeggen dat ik blij was om eindelijk weer eens te kunnen autorijden, want dat doe ik maar wat graag. In de weg grote gaten, echt remmen en dan erom heen rijden, want anders gaat je auto echt kaduk!
LAche man in zo´n wagen crossen over de wegen van fortaleza!!!!!!!!
Ja pap, het ging allemaal goed ik heb me aan de regels gehouden, die hier geden dan, alles oke!!!
Ik ben dus veilig aan gekomen bij arca, heb de auto netjes achteruit ingeparkeerd. Ik ben geslaagd!!!!!!! Oke nou zo kan ie wel weer!!Kan er een raam open!!!!

Morgen dan gaan we met arca naar een ander plein in de krottenwijken en dat is nogal wat. Daar gaan we dan ook sportlessen geven aan de kinderen, ik ben erg benieuwd. Ik zal het wel weer ff vertellen.
Oja extra info:
In fortzaleza zijn er maar liefst 700 en meer krottenwijken. Dat is echt absurd veel!
Het is gek want de mensen zijn allemaal aardig en gastvrij, maar een ander accepteren en helpen dat zit er niet in. Communicatief zijn ze sterk, maar het helpen van een mindere dat zit er hier niet in.
Erg triest als je ziet hoe er ook welvarende mensen in fortaleza wonen. Maar verder niks gunnen aan de mensen die met minder kansen geboren zijn. Zij keuren mensen daar op af.
Vandaag weer veel geleerd over de braziliaanse cultuur!!
Nou tot morgen en slaap lekker of goedmorgem!
BEdankt voor jullie leuke reacties!!!!!
XXXXXXXhilda

  • 14 Oktober 2004 - 21:30

    Je Moeder:

    Ik houd mijn hart vast als ik lees hoe jij je beweegt op de wegen van F.Gelukkig is dit goed afgelopen. Wat beleef je weer veel Hillebil! O je bent on-line ,dus stop ik even.

  • 15 Oktober 2004 - 12:11

    Renée:

    He Hilda,
    Wat gaaf om je berichtjes te lezen! Ik zit nu in een braziliaanse real life soap. Wat goed dat je al portugees spreekt. Zet hem op Hilda!

  • 15 Oktober 2004 - 12:44

    Jos En Nyn:

    Bedankt voor je leuke mail. Het is wel allemaal spannend hoor!! Zullen wij ook binnenkort langs komen (we hoorden iets over: strand enzo..) Heel veel succes en plezier in Brazil en we zullen je heel erg missen. Dikke kus van Jos en Nyn!!

  • 15 Oktober 2004 - 15:26

    Jacobien:

    hildaaa, alles goed? de papieren zijn binnen! volgende week gaan we 3 man sterk naar het consulaat! Daarna hoor je weer meer! succes verder groetjes

  • 15 Oktober 2004 - 15:55

    Trees.:

    Ik moest gelijk even denken aan Herbie toen ik je verslag las.Wat een spannende dingen maak je mee en voor ons leuk om mee te beleven.En is je fotocameraatje al vol? Kun je hem mooi aan Gerard en Natasja meegegeven.Zal wel leuk wezen om die te zien. Veel p[lezier alvast.

  • 16 Oktober 2004 - 10:09

    Hans:

    Nou Leuk Hilda
    Groetjes Hans jr

  • 16 Oktober 2004 - 10:34

    Hans Zutt:

    Leuk Hilda dat je in Brazilie zit voor en paar Maanden geniet je er nog een beetje van Hopelijk krijgen we nog wel fotos te zien en pas over twee weken op vrijdag 29 oktober ben ik jarig

  • 17 Oktober 2004 - 02:33

    Natascha En Gerhard:

    Heeeee Hillie Wortel,

    We zijn na een vermoeiende binnenlandse vlucht met wel 7 keer stijgen en 7 keer landen dan eindelijk aangekomen in Fortaleza. We zitten in een hotel (Olympo Praia,kamer 591) aan de Beira Mar. We nemen morgen even contact met je op. Het is nu half twaalf en wij gaan even een burgen bij de Mac halen en dan lekker slapen.

    Tudo Beim! Ciao.

    Natascha en Gerhard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 42250

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: