well, well - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu well, well - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

well, well

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

28 Oktober 2004 | Brazilië, Fortaleza

ola gentes,

Weer een nieuwe dag hier in het verre land, brazilie!! Het is alweer donderdag en wat gaat de tijd toch snel he!!!
Gisteren voor het eerst een lesgegeven aan de kids in de sloppenwijken. Namelijk een soort muizenspel!Alle kinderen kregen een lintje, als staartje en stopten die achter in hun broekje. Daarna mochten ze bij elkaar de staart afpakken en deze dan aan tia hilda of aan tia luana geven!! Erg leuk hoor zo´n spel en ze vonden het ook erg leuk!!
Het is een heel gebeuren, want het clubhuis op het veld in de sloppenwijken, wordt op dit moment verbouwd!! DUs we kunnen niet echt in het huisje, dus we moeten met de kinderen langs een muur staan en daar krijgen ze hun water!!!
Echt grappig, want die muurtjes die ze bouwen die zijn echt niet stevig. Als je er tegen aan leunt dan beweegt ie heen en weer!! Het daagt de kinderen uit om erop te klimmen!!
HEt was een vermoeiende dag gisteren, want de kinderen waren namelijk erg druk!!
Maar het was weer leerzaam!
Gisterenavond zijn Tally en ik naar de bios gegaan in Igatumi!! Erg leuk, doggerbal hebben we gekeken erg lachen!!!
HHAHAHHA]

Nou vandaag was, want we moesten naar de federale politie ons aangeven met alle documeten>.>. Nou goed alle documenten bij ons, geld bij ons en een glimlach op ons gezicht!!! Laat ze maar komen!!! Nee hoor, het hoort er bij, ik vond het verder niet erg!!
Je moet dan allemaal formulieren invullen met je naam en de namen van je ouders. Ook land en plaats van geboorte etc en je nationaliteit!!! Hartstikke leuk en dan mag je ook nog stempelen, namelijk je vingerafdrukken van beide handen willen ze hebben!!
Echt lache, want ik had mijn hand volgens die vrouw maar niet goed en ik moest uitkijken dat ik haar niet vies maakte!! Ik was datook niet van plan, maar toen ze dat zei begonnen mijn vingers te jeuken!! Nou ja, maar niet doen, waarderen ze tocjh niet!!

Vanmiddag jawel weer portugese les, gezellig. De vergadering van vanavond gaat niet door, weet niet waarom, maar het is erg fijn.
Ik zal even laten zien hoe mijn week eruit ziet!!

Maandag ochtend
Toerisme inlichten

Maandag middag
Werken in de sloppenwijken

Dinsdag ochtend
Voetbalschool

Dinsdag middag
Portugese les

Dinsdag avond
Voetbal toeristen-braziliaanse jongens

Woensdag ochtend
Werken in de sloppenwijken

Woensdag middag
Werken in de sloppenwijken

Donderdag ochtend
Toerisme inlichten

Donderdag middag
Portugese les

Vrijdag ochtend
Vrij

Vrijdag middag
Bricadeiro na rua
Werken in verschillende sloppenwijken

Zaterdag
Vrij (soms toernooien oid)

Zondag
Vrij

Nou zo ziet mijn week er een beetje uit!! Erg leuk, druk en gezellig. Want natuurlijk ga ik tussen door ook nog uit, ga ik naar de film en lekker gezellie thuis zitten!!
Nou morgen werken bij bricadeiro na rua en zaterdag hebben we een voetbaltoernooi in de sloppenwijken!!!!
Zaterdagavond en zondag arca feest, ergens 40 km buiten fortaleza op een boerderij(sito) van de zus van Milca! Milca is de vriendin van Onno!!
Onno is mijn baas!!!JAwel hoor!!
Nou goe ik ga zo even booschappen halen even wat gezond voer halen!!!
Nou tot later en leuk dat ik weer zoveel reacties had>>
Bedankt!!
Volhouden!!!
XXXXhilda

  • 28 Oktober 2004 - 15:56

    Sonja:

    Hai Hil,
    ik hoorde van Ger en Natas dat mijn kadootje door de tante van ... was gemaakt, wat gaaf! Bedank haar maar namens mij, hij is echt te kinky en is al in gebruik!
    Mijn portemonnee zou leeg zijn als ik daar vandaan zou komen. Nog veel plezier!

  • 28 Oktober 2004 - 20:01

    Gerhard:

    Vandaag is de nieuwe site van Tio Lioro in gebruik genomen. Er staan aardig wat nieuwe foto's op!!

    www.tioloiro.com

  • 28 Oktober 2004 - 20:15

    Frankman:

    ____xxxxxxxx___xxxxxxxx
    ___xxxxxxxxxx_xxxxxxxxxx
    ___xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    ____xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    _____xxxxxxxxxxxxxxxxxx
    ______xxxxxxxxxxxxxxxx
    _______xxxxxxxxxxxxxx
    ________xxxxxxxxxxxx
    _________xxxxxxxxxx
    ___________xxxxxx
    _____________xx

  • 29 Oktober 2004 - 07:12

    Maartje:

    Hi Hilda,
    Leuk hoor deze site, we kunnen misschien wel linken vanuit tioloiro.nl naar jullie.
    Succes nog daar!! Tchau

  • 29 Oktober 2004 - 07:56

    Trees.:

    Even snel je belevenissen gelezen.Vandaag is het namelijk Hans zijn grote dag, hij heeft de hele dag vrij.Vanmorgen Frank al even gesproken voor hij ging werken, die komt vanmiddag.Lekker dat jullie het zo naar jullie zin hebben.Houden zo sucses. Groetjes van ons alllen.

  • 29 Oktober 2004 - 11:05

    Mieke:

    hoi Hilda

    Leuk om je verhalen te lezen! Ik zie dat je het al aardig druk hebt.Hoe gaat het met Portugees?
    Ook al gesurfd las ik... lukt het een beetje?

    Geniet ervan!

    Groetjes Mieke

  • 29 Oktober 2004 - 18:42

    Frieda:

    Hallo Hilda
    Het blijft interessant om je belevenissen en ervaringen te volgen!
    hou je taai
    groeten van ons allen in zalk.

  • 29 Oktober 2004 - 19:51

    Gerhard:

    Hil!, het is zo koud hier in Nederland. Wil naar Fortaleza!!

  • 29 Oktober 2004 - 20:24

    Mam:

    Wat heb jij het druk als ik dat programma lees! Maar wel leuk! Ik vond het heel gaaf om gister een poos via de computer vanuit mijn luie stoel met jou te kletsen! Heel gezellig! Het was net alsof je onder handbereik was, geweldig! Doen we heel gauw weer,Hillebil!
    Je fan houdt van je, en hou je haaks! Een dikke knuffel(s!) en xxxxxx!

  • 29 Oktober 2004 - 23:05

    Mario:

    Hey Hil
    Leuk je te spreken over MSN tot snel!!
    X mario

  • 30 Oktober 2004 - 10:04

    Trudie De Heer:

    Hoi. Hilda,
    eindelijk, de nieuwe computer is er, kon ik eens wat van je lezen. Wat een relaxte foto's! En wat een ervaringen! Veel succes en de groetjes van ons allemaal, Marieke zal ook gauw reageren, ze werkt nu.

  • 30 Oktober 2004 - 12:08

    Gerhardos:

    Update op www.gerhardos.waarbenjij.nu

  • 31 Oktober 2004 - 12:49

    Gilles:

    Hallo Hilda

    Boeiende site. Heb het te horen gekregen van Ger. toen hij weer in NL was. Dus heb het allemaal gelezen. Wat een verhalen erg indrukwekkend allemaal. Ik heb er bewondering voor dat je dit doet. Het mag hier mischien niet zo warm zijn maar die hitte daar en dan nog druk bezig zijn met die kids lijkt me ook wel zwaar en vermoeiend succes ermee.

    En geniet er van
    Gr Michiel/Gilles

  • 31 Oktober 2004 - 12:51

    Cissie!:

    Hey Hil!

    Ik heb vandaag voor het eerst op je site gekeken, beetje laat aangezien je er al bijna een maand zit... Ik schaam mij dan ook wel een beetje ;-)

    Ik vind het fantastisch om te lezen wat je allemaal doet en beleefd in dat verre Brazilie! Op deze manier zou ik zelf ook wel willen volgend jaar.

    Hil, ga zo door!!! Have fun.

    Heel veel liefs, Cis

  • 31 Oktober 2004 - 16:49

    Kimberley:

    Hey Hilda,

    Wat vet allemaal. Ik zag je staan op intranet en moest ff een berichtje plaatsen. Echt cool dat je dit gedaan hebt. Hoop dat alles naar je zin is en ik zal je dagboekies blijven lezen.

    Groetjes en xxx
    Kimberley

  • 31 Oktober 2004 - 21:50

    Marchien Moeder Van Tally:

    Hallo Hilda
    Wat toch leuk dat je zo je rooster even beschrijft. Ziet dat van Tally ook zo uit?
    Het gaat goed he met jullie..
    Het feestje was leuk?
    Heel veel plezier
    Gr. Marchien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 42139

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: