kiss from brazil - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu kiss from brazil - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

kiss from brazil

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

26 Oktober 2004 | Brazilië, Fortaleza

Hai hai,

Nou ik moet echt zeggen dat de tijd vliegt en dat ik het reuze naar mijn zin heb.
Gisteren zijn we weer de sloppenwijken in geweest en hebben daar lesgegeven. Nou echt lesgeven was het niet, want we gingen namelijk door de straten van sloppenwijken lopen. De kinderen hielden een soort demonstratie!! Voor arca en tegen milieuvervuiling en voor de dieren etc.
Het was erg boeiend, want we liepen dus echt door de wijken waar de kinderen woonden. En echt deze mensen hebben echt niet veel en het is er ontzettend smerig. Allemaal plekken met vuilnis op elkaar gestapelt, terwijl kinderen daar ook spelen. Er lopen kinderen rond in die wijken zonder kleren en met vieze gezichtjes. Het is een heel triest gezicht, erg sneu. We lopen ongeveer een half uur door de wijk, allemaal van die vieze slootjes en poep van paarden en andere beesten. De kinderen uit mijn groep allemaal een dier op hun gezicht geschminkt gekregen en zijn de dieren groep. De groep van tally heeft allemaal blaadjes van de bomen op hun hoofd met verf gedrukt. Het ziet er erg leuk uit, er zijn zelfs kinderen van een gewone basisschool die mee doen. Voor hun is het allemaal erg spannend en nieuw!!!
Wat wel sneu is veel kinderen lopen op blote voeten en je moet ze waarschuwen voor smerige dingen op de grond, ben je te laat dan stappen ze zo ergens in.

Na de lange optocht gaan we met onze groep de verjaardag van Tia Luana vieren erg leuk. We blazen ballonnen op en hangen die in het clubhuis op. Luana heevft een heerlijke chocolade cake gebakken en de kinderen vinden het maar wat spannend en zijn super enthoustiast!!! Grappig die geichtjes om de tafel en de cake in het midden.
Ik shenk drinken in voor de kinderen en luana snijdt de cake!!!
De kinderen krijgen om de beurt een stuk cake en maaaaannnn wat een gesmul!!! Heerlijk vinden ze het!!!
Nou dat was wel me het dagje wel weer!!!

In de avond zijn er wat mensen, collega´s, uitgenodigd bij Luana thuis. Natuurlijk is er weer cake en echt allemaal lekkere dingen!!!
Het was erg gezellig!!

Vandaag mijn eerste keer dat ik met de sportbus, combi volkswagen heb gereden!!
Erg leuk, ik begin erg te wennen aan het verkeer hier!!! NO problem!!
Kaarrruuuhh maarr!!

Vanavond weer voetballen met toeristen tegen de jongens van de voetbalschool!!!
Ik heb er zin in...............!!!!!!!
Thanks voor de reacties xxxxxxx aan iedereeen en tot snel
Ate a mais

  • 26 Oktober 2004 - 19:11

    Je Vader:

    Lieve Hil, Je schrijft nu zo veel, dat we hier in de polder moeten opletten, dat we niets missen. De ervaringen gaan maar door. Pas je een beetje op in het verkeer, vergeet niet, dat verkeerslichten voor Brazilianen vaak een soort feestverlichting is. Houdt er rekening mee, want we zien je wel graag weer heelhuids terug. Je weet: een vader hoort zoiets te zeggen en mag zo iets zeggen, nietwaar?
    Voetbal je zelf nog mee, of fluit je alleen maar?
    Leuke en leerzame dingen maken jullie mee. Soms ben ik wel een beetje jaloers evenals je moeder.
    x tot schrijvens

  • 26 Oktober 2004 - 20:05

    Frank:

    Hoi schat, leuk zo snel weer wat te lezen!! Bedankt voor je kaart en ik probeer je straks weer ff te bellen xxx

  • 26 Oktober 2004 - 20:33

    "Dos Metros" Alias Gerhard:

    Heeeeeee Hilli,

    Vorige week was het 17-0 voor de jongens van de voetbalschool met het voetballen. Hoop niet dat dit kwam omdat ik mee deed met het voetballen. Wat is de stand vanavond geworden! Ben erg benieuwd. Voor de rest alles goed hier, morgen begint het oude leventje voor mij weer.....maar in gedachten blijf ik in het mooie en warme Brazilië. Frank heeft vanavond bij ons gegeten, erg gezellig. Trouwens zou jij de secretaresse van Arca willen bedanken voor het mooie tasje wat haar tante gemaakt heeft. Sonja vond hem geweldig!!!

    Nou groeten ook aan Tally en tot snel Hil! Keep on writing!

    Gerhard

  • 26 Oktober 2004 - 21:21

    Mam:

    Wat heb je weer snel een stuk op je site.Fijn dat je het zo naar je zin hebt.Bedankt voor je vrolijke kaart met het leuke swingende Braziliaanse muziekje! Hillebil wij gaan nu slapen en tot mails,enz.....Een dikke knuffel enxxxxxxxxx!!!!

  • 27 Oktober 2004 - 15:32

    Essie:

    Echt leuk om de foto's te zien. Je bent echt zwart, haha. Echt gaaf! Kus kus S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 42144

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: