hoi - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu hoi - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

hoi

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

10 November 2004 | Brazilië, Fortaleza

Beste lezers,

Er is weer een halve dag voorbij!!!! De tijd vliegt om, voor je het weet is het al weer bijna weekend. Jaja, want wij komen hier bijna tijd te kort. Naast het werk zijn we ook elke dag bezig met evaluaties maken en andere bezigheden voor onze alo in Nederland. Ik heb gemerkt dat er, inderdaad, dat mijn spelling niet helemaall optimaal is. Ik moet verklappen dat dat vaak komt door het feit, dat ik in tijd nood zit. Ik schrijf zoveel dat ik dan echt geen tijd meer heb om logisch na te denken, want terwijl ik typ, loop ik als het ware al naar mijn werk. Nou goed, jullie snappen het hoop ik wel!!!

Vanochtend weer lekker gewerkt met mijn gezellige en altijd vrolijke collega Christiana. In de ochtend heb ik een ontzettend leuke groep kinderen, ongeveer een stuk of 19, die aardig te handhaven is. Het is namelijk bij arca een regel dat ze niet met straffen en belonen werken, omdat ze willen dat de kinderen vanuit zichzelf aan de slag gaan. Zij willen bewegen en dan moeten ze niet gechanteerd worden. Nou goed, ik heb daar zo mijn gedachtes over! Ze werken namelijk wel met de arcareal, die verdienen ze als ze een les goed hebben mee gedaan. Lijkt mij erg veel op belonen lijken, maar ik ga daar maar niet te veel over in discussie!!!
Het is ook wel goed om te leren hoe je dan met kinderen om moet gaan. Met ze praten en zeggen welk gedrag je waardeert en welk gedrag absoluut niet. En dat trekken ze zich wel aan, erg belangrijk voor de kinderen is wat de juf van ze denkt. HAHA echt schattig!!
Ik vind het leuk om de kinderen te knuffelen en met ze grapjes uit te halen. Ik leer ze steeds beter kennen en zij mij natuurlijk ook. Elke dag heb ik meer zin om naar mijn werk te gaan en elke dag leer ik weer iets.

Vandaag hebben we met een parachute gewerkt, dat vinden de kinderen echt geweldig. Ze vinden het mooi als de parachute omhoog gaat en dat ze er onder door mogen rennen of onder mogen gaan zitten. We hadden erg veel lol....!!!
Vandaag had ik met de kinderen fopbal gedaan, dit spelletje kenden ze niet, maar ze vonden het geweldig!!!
Echt leuk.
Vanmiddag weer lesgeven met Luana, de middag groep is een stuk drukker en er zitten meer kinderen in met problemen. Die problemen hebben ze voornamelijk thuis, geweld in het huis, geen aandacht etc... Ze zijn dan ook soms moeilijk te bereiken, maar het is wel weer een uitdaging.

0p het plein waar wij werken loopt altijd een kindje van een jaar of 4 rond. Hij loopt in zijn blote poepert rond en is vaak erg vies rond zijn mondje en handen. Het is echt zielig, want hij wordt echt aan zijn lot overgelaten. Dde moeder schijnt vlakbij te wonen, maar altijd de hort op te zijn. Ze maakt zich niet druk om het kindje.
Hij kan ook niet praten, maar verstaat wel dingen, maar ook niet goed. Hij loopt enorm achter in zijn ontwikkeling en heeft ook nog een beentje wat niet helemaal goed staat. Bij het arca huis krijgt hij altijd wat te eten en te drinken, krijgt aandacht van de docenten, maar verder...........!!!! Ik geloof dat onze psychologe, Isabel, met de moeder gaat praten, maar ze zijn bang dat dat niet helpt. Ze gaan kijken wat ze aan deze situatie kunnen verander, ik ben benieuwd. Het is echt heel erg sneu, want er is niemand die zich om hem bekommerd.

Verder is hier kerts al in de aantocht, want er zijn winkels al helemaal versiert. Winkeliers lopen ondanks de hitte met kerstmutsen op, het is het hilarisch om te zien. HAHAHAHAHA

Van het weekend even lekker rustig aan doen, we gaan waarschijnlijk naar Beachpark. VOlgens mij had daar al eerder over verteld. Dat is namelijk 1 van de grootste waterparken op de wereld.....AHAHHA !!!! JE gaat van glijbanen en je kunt je badkleding uit alle hoekjes en gaatjes peuteren. Die glijbanen schijnen nogal verpletterend te zijn en erg eng!!!!!!whahahaha We gaan kijken of er een bus heen gaat, stukje goedkoper...haha

Nou ik ga jullie allemaal weer spreken, vanmiddag aan de arbeit,dus....

Groetjes!!!!!!
XX hilda

Bedankt weer voor jullie leuke reacties.

oja hotnews;; Volgende week woensdag ga ik foto´s maken tijdens mijn werk. Ik probeer ze die avond nog op internet te zetten!!!!! Oke ate a logo!!

  • 10 November 2004 - 16:15

    Je Vader:

    Het zijn wel tegenstellingen, die jullie daar ervaren: aan de ene kant sociale problemen en aan de andere kant een spetterende vakantie. Lieve Hil, we snakken naar foto's!!!

  • 10 November 2004 - 16:15

    Je Vader:

    Het zijn wel tegenstellingen, die jullie daar ervaren: aan de ene kant sociale problemen en aan de andere kant een spetterende vakantie. Lieve Hil, we snakken naar foto's!!!

  • 10 November 2004 - 16:46

    Auke:

    Wat zielig!

  • 10 November 2004 - 23:25

    Mam,:

    Lieve Hillebil wat maak je weer veel mee! Zielig he zo´n kindje! Geef hem maar extra aandacht en een extra knuffel. Hier is het morgen Sint Maarten. We gaan s,ochtends met eigengemaakte lampions door het dorp , bij enkele ouders langs. Ze zingen dan een nieuw liedje en mogen hun mooie lampion showen met het brandende lichtje er in. Ze verheugen zich er echt op! Ik ga er wat foto´s van maken.Verder is het hier koud en regenachtig en er zijn veel spanningen in Nederland. Fijn dat we via het geluid op de comp. gezellig gepraat en gelachen hebben! Hil, doen we heel gauw weer.Een dikke knuffel en xxxxxxxx.

  • 11 November 2004 - 09:04

    Trees.:

    Leuke foto's. Bekend dekbed,slaapt wel lekker denk.Weer is beter dan gister, gelukkig maar voor sintermaarten.sucses verder groetjes van ons allen xxxxx

  • 12 November 2004 - 12:37

    Wendy Roelofszen:

    Hoi Hilly,
    Ik merk uit de foto's en je verhalen dat je het er enorm naar je zin heb. Een aantal meiden van de voetbal vragen zich af hoe het met je gaat. ik zal ze je webpagina naam geven, aangezien ik net terug ben van Peru duurt het dus even voor je van ons allemaal een berichtje krijgt. Hopelijk zit je mailbox straks helemaal vol!!! ;-)
    Ja daar kerstversiering zien is erg vreemd had ik in peru ook, ik had het gevoel dat het nog zomervakantie was zo een lekkere aangename temperatuur en dan terug in Nederland ontdekken dat sinterklaas er al weer aankomt. Erg vreemd. Oeps pauze voorbij ik moet ook weer aan het werk. Heb nog steeds last van de Jet-lag. Groetjes van wendy en bij deze ook van alle meiden van Reigerboys. See you later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 42149

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: