otimo fim de semana - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu otimo fim de semana - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

otimo fim de semana

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

08 November 2004 | Brazilië, Fortaleza

Ola gentes,

Tudo bom, met mij tudo!!!!!!!!! Nou goed eindelijk jawel we zijn dit weekend even lekker weg geweest naar Lagoinha, serieus ik schrijf het telkens anders, maar dat is wel gezelliie!! We hadden een auto gehuurd bij een bedrijfje niet ver van ons huis. Een echte fiat Mille hadden we gehuurd en de kosten waren zo´n 73 reals per dag, met jawel 150 km om te rijden. Echt lachen, want het was namelijk een spiksplinter nieuwe auto!!! Wowh, Tally heeft al wat langer haar rijbewijs, dus zij mocht rijden. Ik heb hem namelijk ongeveer zo´n anderhalf jaar!! En je moet hem twee jaar minimaal hebben>> Aangezien ik al een keer een fiat in de prak heb gereden, had ik er niet zoveel moeite mee om er naast te zitten!!! HHAHAHA, ohoohohoo, geen leuk grapje. Maar nee ik kon nu lekker van het uitzicht genieten en dat is echt de moeite waard hoor mensen. Zodra je Fortaleza verlaat nou dan wordt het een heel ander landschap, mooi!!!!!!!!!! Veel palmbomen, ook wel droogte, maar hier en daar was er dan ook wel weer een groene struik te zien. En echt mensen die dan echt in the middle of nowhere wonen, echt niet te geloven. Die hebben daar een heel bestaan, vraag niet wat ze doen, want het was weekend en tja dat vraag ik me dus ook af!!!! Echt geweldig moooi hoge bergen en palmbomen die in het water staan en af en toe een auto die met veel te hoge snelheid langs raast!!! Onderweg nog ergens gestopt om wat mangos en een water meloen te kopen!!!

Oja, natuurlijk hadden we in Fortaleza wel een kaart gekocht, want tja wel handig als je weet waar je ongeveer heen moet!HAHA Af en toe een verkeerde afslag, maar behalve dat ging het eingelijk heel voorspoedig!!!

Ik had de tijd niet helemaal bij gehouden, maar ik denk na een uur of twee komen we dan eindelijk aan!!! Eerst door een dorpje, jongens allemaal keiweggetjes en geen asfalt, heel grappig. Mensen hier leven zo anders echt, grappig. Oja een tip voor het wassen van een auto, ga naar de dichtsbij zijnde sloot, parkeer je auto erin en wassssssseeeeeen maaaaaaaarrrrr!!! Echt, makkelijk en kost niks.

Na dit dorp moesten we nog wel een kwartiertje rijden, maar al snel kwamen we bij het dorpje Lagoinha, ook een dorp met keiweggetjes, maar het zag er erg gezellie uit. Nou op zoek maar naar een slaapplek en even een plek waar we konden uitrusten. En ja hoor na 4 minuten rijden we tegen het mooie en enige hotel PLATO aan, erg mooi en uitzich op ZEEE!!! HAHAH lekker, al snel komt er een jonge man en zegt oke kom maar hier gezellig en goed hotel!!! Echt de mensen zijn hier reuze aardig...

Het hotel Plato zoals ik al ligt op een duin of berg en heeft een werelds uitzicht op zee!! Echt te gekwowhmooi. Er lag een mooi zwembad bij het hotel en er was ook een restaurantje bij, heel leuk!!! Toen we vroegen wat de prijs was, schrokken we en kregen een big smile op ons gezicht> Namelijk 50 reals voor 2 personen, hahahaha echt te goedkoop, doen natuurlijk!!!
Nou we kregen kamer nr 104 en jawel een sleutel met een mooie vis als sleutelhanger

  • 08 November 2004 - 18:27

    Frank:

    Hoi schat, jij mag later de financien doen! XXXX

  • 08 November 2004 - 20:04

    Marchien:

    Wat een leuk weekend hadden jullie zeg, moedig dames....

  • 08 November 2004 - 20:18

    Je Vader:

    Ik merk, dat jullie je niet alleen erg goed kunnen vermaken, maar dat je ook het Braziliaanse leven leert kennen. Heel bijzonder die ontmoeting met die jonge ongehuwde moeder. Overigens, je moeder en ik wisten niet, dat je, bij gelegenheid, ook haar op je tanden kunt hebben. Overigens had je groot gelijk, laat je geen oor aannaaien door dronken Brazilianen.
    Goed zo dochter, pas goed op jezelf en op elkaar en veel plezier met het werk en alles eromheen

  • 09 November 2004 - 08:34

    Trees.:

    Wat een belevenissen weer in een weekend.En wat komen sommige dingen dan dichtbij.Goed dat je alles zo goed in de gaten hou, je kan het tenslotte maar een keer uitgeven. Ga zo door.xxx

  • 09 November 2004 - 08:44

    Tante Geurtje:

    heel leuk je te kunnen volgen.
    Veel succes en plezier daar.
    Je hoort nog van me

  • 09 November 2004 - 13:02

    Gerhard:

    Hoi Hilda,

    Dat klinkt allemaal niet verkeerd laat je niet gek maken he door al die maffe Brazilianen gewoon Tudo Bom roepen en niet achterom kijken. Spreek je snel weer.

    Doei!
    Gerhard.

  • 09 November 2004 - 18:35

    Chantal Jonker:

    Ha die Hilda!!
    Dag collega in het verre zuid-amerika. Leuk om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken hoe jullie daar les proberen te geven. Wat een verschil met hier. Ik vond vooral het stukje van 8 november over de jonge moeder en haar kind een aandoenlijk verhaal en begrijp wel dat het je aangegrepen heeft. Heel veel plezier daar en ik zal snel nog weer wat laten horen uit het koude Nederland!!
    Dikke zoen, (juf) Chantal

  • 10 November 2004 - 10:31

    Natascha:

    Ha die Hilda!!

    Wat een verhaal!. Erg leuk om te lezen. Wat een heerlijk leventje heb je toch. Leuke foto's!!!! Heeeeeeel veel plezier en genier ervan. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes!!!!!!

  • 10 November 2004 - 12:19

    Jacobien:

    he hilda!! Ik word helemaal gek,.....!! mooie foto's man. Echt ik hou het niet meer uit dat wachten. Heb je al voetbalshirtjes uitgedeeld?groetjes uit nederland

  • 10 November 2004 - 14:55

    Sonja:

    He Hil!
    wat een leuke foto's en wat een verhaal, gaaf zeg! Geniet ervan!!!

  • 10 November 2004 - 16:42

    Auke:

    He Hil, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Veel succes met alles.
    Groetjes,
    Auke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 42148

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: