aaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaiiiiii - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu aaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaiiiiii - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

aaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaiiiiii

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

05 November 2004 | Brazilië, Fortaleza

Mijn beste nederlanders,

Hier ben ik dan weer!!! Nou ik heb weer heel wat gedaan en mee gemaakt. Het lesgeven eergisteren ochtend ging prima!!! De middag ook!! Nou goed verder hadden we donderdag ochtend de briefing van de toeristen van qinternational. Dat verliep gelukkig prima en we hebben weer wat surfers te pakken weten te krijgen. Gisteren middag jawel weer een heerlijke portugese les gehad. Met dit warme weer is het af en toe even doorbijten. Gelukkig hebben we een hele grappige en gezellige en goede leraar!""!!
Gisteren avond werd er gevoetbald door de brazliaanse mannelijke docenten tegen jonge mannen van een opvanghuis. DIt opvanghuis is door de Belgische pater Jan opgezet en hij is hier bezig met het opvangen van straatkinderen. Het huis ligt iets wat buiten Fortaleza en ligt dus lekker rustig gelegen. De kinderen zijn er echt lief en hebben aandacht te kort, want ze willen maar wat geknuffeld worden. De mooie wedstrijd eindigde in een gelijkspel 3-3 en het was erg leuk om naar te kijken. Vooral als je ziet dat alle brazilianen op blote voeten spelen en de nderlandse Onno op zijn schoenen!! Echt lachen, daarna hebben we nog wat gedronken bij Pater Jan en met de jongens wat gepraat. Het was erg gezellig. Daarna zijn we terug gereden naar Arca en hebben we allemaal naar een restaurantje daar in de buurt gegaan. Heerlijk wat gegeten, macaxera, dat is van een soort raap gemaakte patat!! Erg lekkuh!! Een biertje en een frisje erbij, wij hebben erg gelachen en het was onwijs gezellig. Ik begin het portugees steeds beter te verstaan en ik kan al redelijk wat snelle conversaties volgen!!HAHAH
Nu vandaag natuurlijk ff uitgeslapen, want ja gisteren was het laat!!! Net even een taxi gebeld, onze vaste taxist, erg leuke en betrouwbare vent. Komt ie ons vandaag ophalene heeft een vriend meegenomen die een beetje nederlands kon. Echt grappig!! Hij is dokter in the general hospital hier in Fortaleza en had een schoonbroer die nederlands was. Echt leuk hij kon het wel aardig lezen, want hij had de bijbel in het nederlands gelezen!! Hahah echt grappig. Nou die taxichauffeur had zijn vriend speciaal opgehaald zodat hij even met ons nederlands kon praten. Erg grappig, nog wat andere woordjes aan hem geleerd etc.
Netjes na een ritje van 5 a 6 minuutjes afgezet, bij de correiros!! Het postkantoorr!!!!
Nou goed nu even snel achter het internet gekropen, eigenlijk om fotos op de site te zetten, maar er is nog steeds geen plek. Ik heb namelijk wel extra plek besteld, dus ik denk dat het nog in de maak is.

Oja wel leuk mijn onderzoek wat ik hier ga doen voor mijn scriptie begint nu te lopen. Namelijk een onderzoek naar de verschillen in motorische vaardigheden van kinderen in de sloppenwijken en kinderen op een basisschool. Is er een verschil en op welk gebied doet dit verschil zich voor. Erg grappig he en ik heb als het goed is via mijn portugese leraar een school!!!!!!!!!!Yes, nou hopen dat de testen een beetje vlot gaan verlopen. Ik hou jullie op de hoogte!!!

Vanmiddag weer werken met kinderen in de sloppenwijken!! Erg veel zin in, namelijk in een andere wijk!! Dat is elke vrijdag zo!!! LAche en altijd weer afwachten hoeveel en wat voor kinderen er komen.!!!
Nou van het weekend gaan Tally en ik naar Laguinia of zoiets.. We gaan proberen om er met de bus heen te gaan, vanmiddag even regelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Spannend!!! Jullie horen nog van mij!!!
Bedankt weer voor de leuke reacties, blijf zo bezig.!!! Daar kijk ik altijd erg naar uit!!

Groetjes xx hilda

  • 05 November 2004 - 18:48

    Gerhard.:

    Heeee Hil, dat klinkt allemaal niet verkeerd. Ik heb nog steeds spierpijn in mijn kuiten en een halve hernia van het voetbal in Fortaleza. Komt nooit meer goed!!!
    Heb je het al gehoord van Martijn? Hij heeft een zoon gekregen met de naam Thom Laurens. Nou we houden je wel op de hoogte en geniet van het mooie weer want hier is het slecht en koud!! Zou willen dat ik in Fortaleza zat!!!

    Groetjes van "Dos Metros" Alias Gerhard. (en niet vergeten: DOS NOVO NOVO DOS mister HULL!!!)

  • 05 November 2004 - 18:54

    Je Vader:

    erg goed Hil, dat je ook met je scriptie aan de gang bent. Daarnaast heb je het volgens mij wel erg leuk. We zien uit naar de foto's. De foto's, die Tally van Halloween op de site heeft gezet hebben wij natuurlijk al bekeken. Dat was wel een hoop plezier met elkaar!!!!! Veel liefs van ons in het verre, donkere en rustige Alkmaar. Zelfs de kaasmarkt houdt winterslaap!!

  • 06 November 2004 - 13:33

    Trees.:

    Wat een mooi onderwerp voor je scriptie. Ben er heel benieuwd naar.Sucses en een heel fijn weekend.
    Groetjes van ons allen.xxxxx

  • 06 November 2004 - 14:46

    Tante Frieda En Nelleke:

    Fijn dat we zo op de hoogte blijven van jouw spannende avonturen. De foto's hebben we ook al gezien, erg leuk, met je broer enz.

    we blijven het lezen en bekijken.
    groetjes van ons allen uit Zalk

  • 07 November 2004 - 15:47

    Gerhard:

    Hoi Hil,

    Zou jij voor mij de cd van de zangeres "Gil" willen kopen in Iguatemi of andere cd-winkel. Het album heet "Me Beija" album is uitgekomen in 2001. Laat even weten wat het kost dan maak ik het over. En zou je de cd dan mee willen geven aan Frank in Januari.

    Groeten, Gerhard.

  • 07 November 2004 - 17:31

    Jacobien:

    he hilda,

    Zo te lezen is het allemaal erg grappig daro haha. geniet er maar lekker van. Hier is het koud!!! groetjes en hopelijk tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 42143

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: