oioioioi - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu oioioioi - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

oioioioi

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

03 November 2004 | Brazilië, Fortaleza

ola beste mensen,

Zo nou zef eerst even reageren op het bericht dat Theo van gogh is dood geschoten!!! Echt erg, inderdaad daar gaat onze vrijheid van meningsuiting. Het is de makkelijkste en daarmee ook de geweldadigste oplossing om iemand het zwijgen op te leggen!!! Ontzettend laf en gemeen.

Ik heb de berichten verder gelezen in de kranten via het internet, maar ik kan me voorstellen dat nederland hierdoor behoorlijk op zijn kop staat!! Ik wil even laten weten dat ik vanuit brazilie met jullie mee leef en net zo geschokt ben.

Nu maar weer even wat goed nieuws.
Ik heb het nu echt druk, jullie hebben mijn rooster als het goed is gezien!!!! Staat ook op deze site tussen de berichten!!
Naast het lesgeven en het touristen programma ook veel doen voor mijn scriptie en het maken van lesevaluaties. Daar naast ben ik bezig met genieten en leuke dingen doen. Gisteren dinsdag hadden we lekker een vrije dag zoals ik al had gezegd!! nOu we zijn gezellie met Luana, Janaina en aanhang naar Praia Icarai geweest, bij de moeder van Fabricio(vriend Luana). Erg lekker, lekker geluierd en uitgerust. Daarna hebben we nog in het zwembad van de ma van Fabr. gezwommen echt leuk!!! Nou toen zijn we naar huis gegaan en hup aan de studie!!! Dat was ook echt wel weer nodig.
Ín de avond een filmpje gepakt en daarna nog wat lessen voorbereid!!! Elke avond probeer ik optijd naar bed te gaan, maar er komt telkens wat tussen......hmmmmmm! Nou vanavond ga ik het weer proberen!!

Vandaag moeten Tally en ik voor het eerst de hele dag lesgeven. Dat betekent ´s morgens van 8.00 uut tot 10.00 uur en in de middag van 15.00 uur tot 17.30 uur!!!
En wat bleek vanmorgen was mijn collega van de leeftijdsgroep van 6 tm 7 ziek, jawel en raphael zei dat wij dan maar samen deze groep moesten lesgeven. Nou oke, daar doen we dan ook niets aan en moeten we dat doen!!! Nou ik vond het oke en we zijn er dan ook op af gegaan!!!
Het ging echt goed, wij hadden leuke spelletjes ter plekke bedacht en hebben erg moeten improviseren!! Een heel goed iets, want dat is 1 van mijn leerdoelen!! Leren improviseren met weinig materiaal en veel kinderen!!! Echt leuk en fijn dat het goed ging, mijn portugees wordt steeds beter!! Echt relaxt, want ik kan me beter verstaanbaar maken en ik snap nu wat mensen en kinderen tegen me zeggen.
Vanmiddag weer lesgeven met Tia Luana en dat wordt weer een gezellige boel.
COol!!!
Nou goed morgen is het alweer donderdag, dan hebben we het toeristenschema en dan gaan we er weer tegen aan met onze portugese leraar.
Aankomend weekend gaan Tally en ik even lekker er tussen uit, wij gaan naar Laguana!! Een stuk buiten Fortaleza, een uur of twee met de bus!!!
Nou jullie horen nog wat van me voor dat we weggaan!!!
Oja het wordt steeds warmer echt phpjoppjp. maar we gaan gewoon door!!!!!!!!!
Tot snel en weer bedankt voor alle leuke reacties!!
Dikke kus hilda

oja ik wacht tot ik weer wat meer ruimte op mijn site heb, want dan kan ik er fotos op zetten!!!

  • 03 November 2004 - 16:43

    Hilda:

    Av. Mister Hull 2992
    Apartamento 301 bloco 8
    Fortaleza

  • 03 November 2004 - 18:29

    Gerhard:

    Heeee Hillie - Leuke verslagen schrijf je! En vergeet niet.....MISTER HULL DOS NOVO NOVO DOS>

  • 03 November 2004 - 23:08

    Mam:

    Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt van wat je allemaal beleeft. We kijken uit naar je foto"s!

  • 04 November 2004 - 10:09

    Trees.:

    Leuk weer allemaal te lezen.Lekker dat je adres er nu ook bij staat.Weer meer mogelijkheden.Sucses verder je doet het geweldig.

  • 04 November 2004 - 20:08

    Mariekie:

    Hee Hillie!
    Weer leuk te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. Ik hoop dat ik snel de foto's kan zien. Lijkt me gaaf!!!
    kussies

  • 05 November 2004 - 14:02

    Kim (stretch &bench):

    He hillie! Hoe is het nou? Ik heb net je foto's bekeken, ziet er te gek uit zeg!! Wat een paradijsje! Het is natuurlijk niet allemaal zo mooi als het eruit ziet, ik las dat je met echt arme kinderen werkt. zal wel wennen zijn..Je hebt cker echt retedruk of niet? Heb je al familiebezoek gehad of moet je daar nog ff op wachten? Veel succes en kom binnenkort weer ff bij je kijken op je site!
    Dikke kus Kim

  • 05 November 2004 - 14:47

    Mark Wagemaker:

    Hey Hilda

    Mooi stadje he? Hoewel jij natuurlijk ook de mindere kanten ziet. Maar je bent goed bezig zo te lezen dus veel succes en plezier nog daar !

    Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 42147

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: