halllloooweeenn afterparty - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu halllloooweeenn afterparty - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

halllloooweeenn afterparty

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

01 November 2004 | Brazilië, Fortaleza

Hallo everybody,


Nou nou dit was me het weekend wel weer!!
Even kort samengevat verkiezingen, halloween en werken!!!
JAwel na de hele week werken mochten we afgelopen zaterdagochtend weer........WERKEN!! Er was een voetbal toernooi georganiseerd in de kottenwijk waar wij altijd werken!! Erg leuk, maar ook wel vermoeiend!!! We moesten om 7.00 uur bij arca zijn, dus dat was weer goedemorgen brazilie!!! MAnman, mijn ogen zaten op de weg er naar toe nog dicht. Maar ja, we gingen er weer tegen aan!!! De activiteiten werden in tweeen gesplitst, namelijkl voor de oudere kids activiteiten en voor de jongere kids!!! Er waren voor de jongere kinderen 5 a 6 activiteiten, die allemaal te maken hadden met jawel voetbal. HAHAHA!
Nou goed die ochtend werden we op de hoogte gebracht over de activiteiten in het portugeeeees, en ik moet zeggen ik begreep het wel aardig. Mijn activiteit was het koppen van de bal en dan moest iemand anders die bal opvangen met een soort basketbalnet. Dan had je een punt!! enzovoorts!!
Na de briefing gingen we eigenlijk gelijk al weg, met een gezellig koppel aan docenten!!!
RAphael de coordinator van het werk binnen arca, is een beetje loco!! Je weet wel gestoord, gek noem het hoe je noemen wil. Ze kennen hier namelijk het woord flikker en dat is maar wat lachen!!! Hij danst namelijk heel gek of hij komt met een heel gek kapsel binnen!! Hij heeft een hele creatieve manier van het na dansen van michael jackson en he can speak english very well! Dat is dus raphael, nog te zien op foto´s. Maar dat even tussen door!!!
We gaan met zijn allen in de bus, die nu een luidspeaker op het dak heeft, wat het helemaal lache maakt!!! Mijn collega Kaio die houdt nog wel van het zingen van een liedje en doet dat zonder schaamte door heel Fortaleza heen!!! Gelukkig maar, want wijlachen ons helemaal gek en de mensen op straat trouwens ook!!! Af en toe rapfael met een gekke kreet of gil er doorheen! Echt jongens we zo lachuuuuuhhhhhh, te leuk!!
MAar in ieder geval we komen op het veld en jawel hoor ontzettend leuk, want de kinderen die er zijn hebben er zin in. Er zijn niet onwijs veel kinderen, ivm een andere activiteit georganiseerd door een school in de buurt. Maa er zijn kids genoeg. Eerst wordt er weer even lekker geknuffeld met alle kinderen en dan worden de inschrijvingen gestart. De kinderen vinden het erg leuk en spannend, leuk om die gezichtjes zo te zien smilen!!! Na de inschrijvingen worden er op braziliaans tempo teams gemaakt, lekkuh flot, not!!! MAar uiteindelijk zijn de teams er dan en kunnen we aan de slag!!! We worden hier letterlijk in het diepe gegooid, want Tally en ik moeten het maar uitzoeken!! Leg maar uit en gaan!!! Oke nou dat deden we dan ook!! De groepjes draaiden om de tien minuten door en ja mijn uitleg ging wel okeeee!!
Ze snapten het spelletje allemaal en ik heb ze hard aangemoedigd!!
Tussen door allemaal drink pauzes, want jeetje meneetje wat wordt het warm in dit land. De schaduw wordt met de dag kleiner.
Op zich ging de tijd heel snel en de kinderen vonden het echt vet!!! Na de activiteiten kregen ze allemaal suco, sap, met drie koekies!!! Erg leuk!! De uitrslag van de teams die hadden gewonnen werd ook op een braziliaans tempo uitgerekend.... Dus we hadden lekker veel aandacht voor de kinderen!
ze kregen nog allemaal een ijsje en wij ook erg lekkuh!!!
Nou zo ging de zaterdag morgen weer snel om!!! En dan nu op naar het feest!!!
Ik was samen met Kalvinani, Luana en Jorge naar de MAKRO gegaan op vrijdag avond!! We gingen inkopen doen voor het feest!! Echt lachhe ik heb zelf ook nog wat dingen gekocht. Maar ff voor de bill, want twee grote ikea karren vol met eten en dan waren we iets van 90 euro kwijt!!! Echt niet normaal!!!
Nou goed even een avontuurtje beleefd, want we reden met alle boodschappen achterin de combi bus op de snelweg!! En wat gebeurd er ik kijk achterom, want ik dacht wat waait het toch in die auto!!! Stond de kofferbak nog open, terwijl alle spullen achterin lagen!! Flessen drank, vlees, groente etc.. Nou goed Jorge stoppen, gelukkig alles lag er nog, wel een wonder na deze slingerwegen hier!! Was weer erg lachheee!!!
Nou goed op zaterdag middag om twee uur gingen we weg op naar de boerderij 40 km de binnenlanden in vanaf Fortaleza!! Echt leuk!!Met de auto en dat gaat echt op zijn braziliaans, want na een half uur dan stop je zomaar ergens!>>>>>>en dan........ wachten we op wat andere mensen(collegas)!!! Echt en dat is niet ff nee dat is echt een half uur en dan rijden we weer verder op naar de volgende stop, daar wachten we ook weer een tijdje!! Gelukkig doen we dat onder het genot van een koud pilsje!!!
Nou dan zijn we er bijna he dacht ik zo, nou not!! Want nadat we een ongeafalteerd weggetje waren ingereden en allemaal met trillende ledenmaten achterin de auto zaten, was er het volgende!!>>>>>>>> Waar is die boerderij, waar moeten we heen nou rij daar maar heeen!!!!!!! Echt gewoon gokken en gaan!!! NA een uur rond rijden hebben ze Milca maar gebelt, onze baas en vrouw van Onno, want die was er al!!!
Nou oke raphael en Jorge wisten het nu dus gaan!! Maar na een kwartier wisten we het nog niet!!! Toen uiteindelijk heeft Milca ons maar met de auto opgehaald. En echt de weg naar de boerderij toe is erg makkelijk...euhcccchhhmmmmmm niet!! Dat ligt echt ergens in de middle of nowhere!!
Maar we waren er dan eindelijk.. om 5uur half zes¨(*&%*%(&*$
MAar ik moet zeggen het was de moeite waard, want wat was het er mooi. Zo stil en zo mooi overal bomen met lekkere vruchten!!! En de boerderij was erg mooi, ondanks dat er geen beest te bekennen was!!! Er was gelukkig wel een zwembad, waar we lekker in mochten zwemmen!! Ophet terrein waren ook nog twee huisjes met elk twee kamers!!! Daar konden we slapen!!! Leuk hoor met je collega´s in zo´n omgeving heel anders, maar wel relaxt!
Wat grappig was, dat devrouwen en kinderen van mijn mannelijke collegas ook mee gingen dat bracht een hele leuke sfeer met zich mee!!! Hier trouwen de mensen namelijk erg vroeg en hebben daarom ook al jong kinderen!!!
Luana ging gelijk achter het fornuis staan om allemaal lekker eten klaar te maken!!! MMMMMM ]het rook erg lekker, nu nog proeven!!! BIertje erbij lekker harde muziek aan en gezeliig kletsen!! Zelfs nog hints gedaan in het portugees!! Nou wat wil je nog meer!!! Toen werd het tijd om een feestzaaltje te maken en te versieren!!! Allemaal hielpen ze met ballonnen opblazen, opmaken van eensoort feest tent!!! Erg leuk!!! Nou na dit alles konden we dan eten, echt heerlijk, ik heb me toch maar aan het vlees overgelaten. Ik zag dat het verder goed was gebakken en dacht nou ik doe het gewoon!!! En het smaakte me heerlijk, Onno had nog wat kip op de bbq klaar gemaakt, zalig!!! Ik had heerlijk gegeten en we zien het wel, je weet wel!!!
Nou daarna werd het tijd voor het verkleden want het thema was fantasie halloween, dus zwart en voor de rest zoek het uit. Nou ik had een mooie cape en een zwart shirtje met een rokje!!! Nog even wat zwarte randen om mijn ogen heen!!!!!hahahahah
Erg leuk man iedereen zag er echt werelds uit!!! Nou de party kan beginnen!!! We hebben gedanst en gedaan het was echt zo lachhee!!!!!! NA het zweten en dansen gingen we om 2 uur ´s nachts nog zwemmen!!!!! Heerlijk warm en het water was ook erglekker!!! Iedereen had het naar zijn zin en het was echt gezelluuuuggggg!!!
Daarna hebben we nog met wat collega´s langs de kant van het zwembad gezeten en gekletst en gelachen!!!! ZO ik was echt gaar om een uur of 4, op naar mijn bedje!!!
We werden ook nog even door dodo, collega, midden in de nacht of bijna morgen wakker gemaakt!! Voor niks.
Nou goe gelukkig klonk er om 8 uur ´s ochtends weer keiharde muziek, dus we mochten weer uit bed!!! Hup bikini aan en zwemmen maaaaaarrrrrr!!!!! Echt ideaal en wat was het er moooiiii!! Zo relax!!!
Lekker ontbijten met een lekker bakkie kuffie!! Enlekker mango eten erg leuk en wat hangen bij het zwembad, want iedereen was bek af.
NA het opruimen, lekker rustig, gingen we dan naar huis!!! Eeen uur of 12!!!
NOu zondag was de dag van de verkiezingen hier in Fortaleza, jawel of moroni25 of Luziannie15!!! DAt is echt lachhe hier, wantze staan hier op kruispunten met vlaggen en muziek om maar reclame te maken voor de kandidaten!!!
Ze maken er hier een heel feest van!!! Iedereen moet hier stemmen, dus we kondenniet te laat naar huis gaan. Om 5 uur in de middag gaan de deuren hier dicht en begint het tellen.
En wat is nou zo lache.. het stemmen gaat hier in tegenstelling tot de vs op een hele moderne manier!! Namelijk met de computador!!!! Haha dus om een uur of 8 zou de uitslag al bekent zijn.
Ik mocht met Onno meerijden in zijn Jeep echt vet, lache man, grote speakers achterin zijn auto leuke muziek en rijden maar!!!
Thuis aangekomen weleen beetje moe, du smaar even rustig aan gedaan en lekkuh film gekeken. Tally ging even lekkuh naar het strand, om bij te komen en te bruinen, maar je ik heb het kleurtje al. Dus voor mij niet ieder dag zon!!
Om 5 uur had ik met tally afgesproken in ons tweede huis, het grote winkelcentrum igautemi!! Hebben we lekker wat gegeten en jawel ik heb gisteren via de webcam contact gehad met Frank en mijn ouders en brother marioo!!!! Erg leuk en gelache... tja wanneer doe ik dat niet zul je denken.
Nou toen we in de taxi terug naar huis zaten, werd het me duidelijk dat de uitslag er al was. Overal auto´s met grote stickers met Luzianni en mensen met rode tshirt en allemaal muziek. Mensen stonden op straat te dansen, via een route tussen door zijn we toch thuis gekomen. Thuis zat janaina de zus van Luana op het puntje van de bank te kijken naar de tv, want Luzianni was er voor !! HElemaal blij en haar vriend ook en ze gingen naar het feest toe, waar wij net in vast zaten!! En ik ben mee gegaan, dat wilde ik wel even mee maken. Nou echt lachee jongens want met vrienden van hun gingen we naar een grote straat in het centrum van Fortaleza en daar zag het, in dit geval, rood van de mensen. Muziek en allemaal mensen aan het dansen op straat echt leuk en wij deden gezelligmeeeee!!!!!
Ergens aan een hek hing een soort pop met het hoofd van Moroni en die pop mocht je slaan!! Echt lache man, nou ff stomp gegeven natuurlijkl!!!!!hahahahha
NA het gehos maar weer naar huis want maadag weer een werkdag!! Om ur of 24 uur weer thuis, zo is was echt af!!!
MAn niet normaal, maar ik heb echt genoten afgelopen weekend.;
VAndaag weer lekker werken, maandag, morgen zijn we vrij de dag van de doden!!!Katholiek gedenkingsdag!!
Nou het wordt weer een drukke week, maar dat is niet erg!! Ik vind het echt leuk!!!Ik geniet hier volop van alles wat ik meemaak!! En het is erg gezeelie met Tally, volgend weekend gaan we er even tussen uit!!!
Nou sseee ya, ate mais!!!
XXX
Oja de foto´s van dit alles zijn binnekort op deze site te bekijken!!!
Bedankt weer voor de leuke reacties!!!!
GrXXXXX hilda

  • 01 November 2004 - 16:24

    Je Vader:

    Volgens mij zit jij daar niet alleen voor het serieuze werk, maar ook voor de lol. Het is wel een voorrecht, dat jij niet als ons blekelingen telkens moeite hoeft te doen om een beetje bruin te worden. Hou je lekker veel tijd over voor andere leuke dingen.(geintje!) Fijn dat je het zo naar je zin hebt en leuk, dat we over de webcam je ook kunnen zien. Ga maar lekker zo door!!

  • 01 November 2004 - 16:44

    Mam,:

    Wat hebben jullie het daar gezellig! Ook geweldig dat je met Brazilianen om gaat en zo ook iets van hun bestaan kunt meemaken.Leuk dat feest! Blijf ons op de hoogte houden Hillebil! Gezellig dat we gisteren eenzijdig met je konden praten ,ons geluid deed het dit keer perfect en dat van jou not. Jij moest heel hard typen en reageren met je mimiek, Hillebil wat een koppen kan je trekken, weer echt als thuis, dus hieruit maak ik op dat je je daar thuis voelt! Fijn! Het kamperen van a.s. weekend met Tally en Onno en zijn vriendin lijkt mij tof!!!! Nu Hil. ik ga stoppen, denk je ook een beetje aan je nachtrust?????? Hou je taai!!!! Knuffels en veelXxxxxxxxxxxx!

  • 01 November 2004 - 18:20

    Natas:

    He Hil!!!!

    Dat klinkt allemaal errug goed!. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Telkens als je iets nieuws op de site plaatst gaat dat hier als een lopend vuurtje.
    Hoop snel weer goede dingen van je te horen.

    Groetjes Natas

  • 01 November 2004 - 18:45

    Frankie:

    Hoi schat, ik vind het echt gaaf dat ik al je verhalen hier kan lezen! Toppie dat je het zo goed bijhoudt. Binnenkort zet ik er meer foto's op, mag jij er ff bij zetten wie en wat het is. Tot snel xxx

  • 01 November 2004 - 19:30

    Trees.:

    Wat een belevenissen in een weekend.Leuk om allemaal te lezen.Volgens mij moet je straks als je weer terug bent eerst een paar maanden bijkomen van al die drukte.Blijven benieuwd naar de foto's.
    Ga zo door sucses.Doei.....

  • 01 November 2004 - 21:18

    Essie:

    Je hebt wel weer veel meegemaakt! Goed dat je zoveel hebt gelachen!! Ik ben benieuwd naar de foto's! Kus S

  • 02 November 2004 - 18:21

    Mariekje:

    Hee Hillie! Wat maak jij daar veel mee zeg! en het is daar gewoon zomer!!! Ben echt jaloers, want bij ons regende het vandaag en was het loeikoud. Dus je houdt het nog wel een beetje uit daar? Wel luek werk zker met al die kinderen. Lijkt me echt heel gaaf!!! Wil je Portugees ook al een beetje lukken? Laat meer horen als je weer thuis bent. Ben erg benieuwd hoe verbraziliaansd je dan bent. Ff tussendoor, maar wist je al dat vandaag Theo van Gogh in Amsterdam is doodgeschoten. Daar gaat onze vrijheid van meningsuiting... Maar dat was het sombere. Jij moet gewoon blijven lachuuuuhh daar, dat is namelijk heel belangrijk om je thuis niet zo te missen. Maar ik ben blij om te horen dat dat erg goed aan het lukken is!! Ga zo door meissie!! Maak er wat moois van daar!!!
    kussies!!!!!!

  • 02 November 2004 - 21:02

    Marchien:

    Hilda wat weer een uitgebreid verhaal, zo blijven we allemaal op de hoogte. Wat een mooi leven leiden jullie daar,
    lijkt het hier in de herfst...
    Gr marchien

  • 03 November 2004 - 09:43

    Tamara:

    Hey, wat een verhaal weer! Leuk je ook ff gesproken te hebben op msn.Heeft me goed gedaan!!Heb er weer echt zin in!!Veel plezier nog!!x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 42151

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: