Weekje verder................!!!!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu Weekje verder................!!!!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Weekje verder................!!!!!!

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

16 Januari 2005 | Brazilië, Brasilia

Beste en Lieve allemaal,

Hier weer een berichtje van mij vanuit Brazilie!!!
Weer harstikke bedankt voor berichtjes en reacties!!!
Tja, het is hier nog steeds heerlijk weer en ik ben blij dat elke nacht nog onder deken kan slapen. Ik denk dat dat wel anders wordt als ik terug kom in NL. BRRRRRRR
Heerlijk dit warme weer!!MMMMMMM
Ik zal wel even wat stukjes zon opsturen naar jullie!! HAHA

Nou ja afgelopen week was verder een rustige week, eigenlijk iets te rustig. Ik hoefde maar twee keer deze week te werken, aan de ene kant is dat lekker, maar andere kant ook wel saai. Ik had ook wel wat werk wat ik voor school moest doen..........

Afgelopen week waren wij, Tally, Tamara, Jacobien, Julia, Dodo en ik naar een voetbal wedstrijd geweest in het stadion van CEARA. De club is FC CEARA en is niet een hele goede club, maar het is toch behoorlijk populair.
We gingen daar heen samen met onze collega Raphael, want dat is een ‘die hard’ fan van de club. Hij gaat naar alle wedstrijden toe en is behoorlijk begaan met de club.
Het stadion ligt midden in een woonwijk, net als Arsenal Stadion (LONDON), de straat van het stadion is smal en stond vol met mensen. Natuurlijk weer op zijn braziliaans overal kraampjes langs de kant waar je van alles en nog wat kon kopen. Raphael ging kaartjes voor ons halen, jawel die kosten maar liefst R$ 10, dat viel dus wel mee!!
Toen het stadion in en daar was het ook behoorlijk druk. Voornamelijk mannen en dan echt van die stoere mannen met veel te veel praatjes.....
We hadden een mooi plekje gevonden achter het doel van de tegenstander, geen idee wie, maar het was wel even een eindje lopen. Verder was het veld helemaal niet echt beveiligd, slechts een hek er om heen. Wel liep er militaire politie rond met honden, die zelfs tekeer gingen tegen de bal en of de spelers, hahaha erg grappig. De scheidsrechters werden door een paar ME mannetjes het veld opgebracht, om ze te beschermen tegen eventueel boze en geemotinoneerde supporter met gekke ideën.
De wedstrijd was wel leuk om te kijken, helaas was de tegenstander net iets te sterk voor club CEARA. Ht werd maar liefst 1-4 voor de uit club.
Erg gelachen om de emotionele kant die bij het voetbal bij sommige mensen naar boven komt en dat ook heel duidelijk maken. Er werden allemaal woorden geroepen die ik niet voor jullie ga vertalen, maar ik ze heel goed begreep.
Er werden op een gegeven moment wel wat dingen het veld opgegooid, dat was wat minder, namelijk kleine flesjes en blikjes. Dat was een beetje jammer, verder was het wel leuk!!!!

Nou vrijdagavond hebben Jacobien, Tamara, Tally en ik een ultiem plekje gevonden. Jammer dat Tally en ik er niet zo heel lang meer van kunnen genieten. Bij shopping Aldeota, kleiner en luxer dan Iguatemi, maar wel heel gezellig, vonden we een heel leuk pleintje. Het is een heel gezellig en warm pleintje met een mooi en goed italiaans restaurant met elke avond live muziek. De band MUSICBOX heeft ons daar de hele avond goed vermaakt. Het was heel gezellig een beetje te gezellig...........


De volgende ochtend, gisteren zaterdag, moesten we helaas werken en dat was om 6.00 uur weer opstaan. Pittig om het zo te zeggen.
Het project wat we anders altijd op vrijdagmiddag hadden, bricando na rua, is nu verschoven naar de zaterdagochtend. Arca heeft daar nu ook braziliaanse stagaires op gezet, die dus nu elke zaterdagochtend gaan lesgeven. De Nlse studenten moeten ze dan helpen en zelf ook lesgeven!!! Wij hoefden ze alleen te helpen en we waren eigenlijk wel met veel mensen, dus hadden Tamara en ik ons maar bezig gehouden met de jongere leeftijdsgroep namelijk 1,5 t/m 3 jaar. Die kinderen kwamen naar mij toe of ze ook met de spelletjes mee mochten doen, helaas ze waren te jong. Wij hebben ze toen apartt genomen en we hebben wat spelletjes gedaan, echt wat een schtajes waren het!!!!!!!!
Ze gingen aan het eind nog een liedje voor ons zingen echt heel lief!!!!

Gisterenavond, was weer een hele leuk avond. Namelijk de pre-carnaval avond, nou en dat was echt super tof. We werden om half vijf in de middag opgehaald door een vriend van Raphael en hup op naar het centrum, waar het feest was. Toen we aankwamen was het nog niet heel erg druk, maar de muziek speelde al. Weer overal kraampjes met drank en eten.. Gelukkig hebben ze ook altijd popcorn te koop, om zo mijn verslaving weer een beetje op pijl te houden. Tussen de mensen door lopen mannen met bakken, in de bakken ziten blikjes fris en bier. Je hoeft dus niet ergens uren in de rij te staan voor drinken, nee dat wordt allemaal netjes bij je gebracht.....!!!!!!!!
We moesten nogal even wachten, zoals gewoonlijk, op wat collega’s namelijk Raphael, Onno, Milça, Jorge en vrouw!!!
Na heel lang lopen wachten en dergelijke hadden we de groep bij elkaar, ondertussen was het alweer een uur of 7. Toen begon het gespeel van de echt leuke carnavals bands, een beetje hollands, haha
We hebben toen een leuk plekje gevonden vlak naast zo’n band en hebben wat gedanst en gedronken. Het was echt super gezellig en dit is nog maar een voorproefje. In Salvador is het tien keer zo groot en gaaf, in ieder geval, dat wordt door iedereen verteld.
Op een gegeven moment ging de band naar beneden, naar het strand toe en naar de boulevard. Daar kwamen alle bands samen, heerlijk er wat achteraan slenteren en wat dansen. We waren al vroeg moe, want we waren vroeg begonnen!!!!!!!! Maar we hebben het vol gehouden tot zeker een uur of twaalf. HEEL GEZELLIE!!HAHA

Nou vandaag is het al weer zondag, ach ik kan het niet vaak genoeg zeggen de tijd vliegt. Morgen en woensdag nog werken en dan komt er een einde aan onze stage hier!!!!!!!!!!
Nou ja, vandaag even lekker rustig aan, filmpje pakken voor de verandering!!!

Groetjes en kusjes van Hilda!!!!!!!!!!!

  • 16 Januari 2005 - 19:23

    Gerhard!:

    Heeeeeeeeee Hil, Wat een onzettende leuke dingen maak je toch mee in het verre en vooral warme Brazilie. Kun je niet even wat zon per e-mail toesturen??
    Groeten, Gerhard

  • 16 Januari 2005 - 19:27

    Tamara:

    He Hilda!!
    Wat maak je toch leuke dingen mee zeg. Ik ben jaloers!!Wou dat ik er bij kon zijn....

  • 16 Januari 2005 - 21:59

    Nelleke:

    Ik hoor vaak de samenvattig van mijn moeder. Leuk wat je allemaal mee maakt! Erg leerzaam, spannend en goed. Geniet nog maar even van de warmte daar, want hier....is het minder mooi.
    groetjes, Nelleke

  • 17 Januari 2005 - 07:47

    Marieke Van Nimweghen:

    He Hil!

    Geniet van je laatste weekjes in Brazile hoor! Het is onwijs koud hier in Nederland maar, dat moet ik wel zeggen, de zon schijnt wel! Haha alhoewel vandaag niet nu ik naar buiten kijk. Anyway geniet ervan Hil!

    Doeg Marieke

  • 17 Januari 2005 - 09:14

    De Zuttjes:

    Wat weer een gezelliig verslag. zei net tegen Frank die moet ze maar goed bewaren kan je altijd weer een beetje nagenieten.

  • 17 Januari 2005 - 20:19

    Mam:

    Eeeeeeeeen groot feest dat Brazilie op alle fronten.Geweldig !!!!!!En ik vind dat jullie er geweldig mee omgaan op een grandioze manier!Geniet nog even en dan zien we je weer!!!!!Je leest steeds :Het weer is hier brrrrrrrrrHil geniet nog even en tot op de chat!Knuffels en XXXXXXXXXXXXXX!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 42119

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: