Kerstfeest in UBAJARA - Reisverslag uit Ubajara, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu Kerstfeest in UBAJARA - Reisverslag uit Ubajara, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Kerstfeest in UBAJARA

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

26 December 2004 | Brazilië, Ubajara

BEste allemaal,

Ik moet jullie weer mijn excusses aanbieden, want het heeft weer een hele tijd geduurd. Ik heb niet zoveel tijd gehad om wat te schrijven. Ik ben druk bezig geweest met het kerstfeest voor arca met de kids. Druk, druk, druk, maar oke!! Jullie hebben het zelf waarschijnlijk ook erg druk gehad met het voorbereiden van de feestdagen. Ik ben ook niet meer zo makkelijk te bereiken, omdat ik nu in hotels vertoef. Mijn mobiel van arca is kapot....ohoh!! Nou ja!!
De afgelopen dagen waren dus heel hectisch!!! Frank werd gelijk mee het diepe in gertrokken hier, niks vakantie, werken!!! Gelukkig ging dat allemaal van harte en heeft hij arca een steentje bij kunnen dragen!! Erg leuk om zo ineens iemand die dichtbij je staat bij je te hebben!! HEerlijk, even geen afstand meer!!We hebben aan de kerstversiering gewerkt en aan de kadootjes en nog veel meer dingen, ik ben ze alweer een beetje vergeten!!
ARCA kertfeest
DIt feest heeft afgelopen woensdag plaats gevonden!! HEt was een heel gebeuren en ging op zijn braziliaans!! Rustig aan en heerlijk georganiseerd ehm! MAar echt serieus echt reuze leuk, maar wel druk en hard werken. Het was warm, maar de sfeer was geweldig. Iedereen had zin in het kertsfeest!! We gingen met busjes vol met arca werkenemers naar het nieuwe!! arcahuis!! Erg leuk, en gezellie...
In de ochtend hebben we de voorstellingen van de kinderen gehad, erg leuk en super lief...!!! De kinderen hadden hun mooiste kleren uit de kast getrokken en aan gedaan!! Ik ben helemaal verliefd op die snoepies hier, de kids, wat zagen ze er mooi uit!! Met twee groepen, mijn ochtend en middag groep, had ik mijn voorstellingen. Allebei in de vorm van een koor echt geweldig!! Frank die kon mooi de3 hele dag foto´s maken en helpen daar waar het nodig was. Hij had het volgens mij reuze naar zijn zin. Frank spreekt naar mijn verbazing al aardig een woordje portugees. HAHA!! Echt geweldig.
In de middag hadden voorstellingen van de oudere groepen met de percussie band en de dans groep... die waren echt geweldig. Die percussie groep ook het was een hele vrolijke middag!!!
Aan het eind kregen de kinderen de kadootjes eindelijk.!!! DIe voor een groot deel door de fam van reeuwijk en de familie Brugman (de familie van Natasja = Gerhards partner)zijn gefinancieerd (goed idee !! Iets om trots op te zijn en ik ben ze eeuwig dankbaar. Ik heb dat nog niet echt duidelijk gemaakt, maar echt ik hou van jullie!!! EN ik ben blij dat jullie op deze manier een steentje bijdragen aan mijn werk hier!!!!!!!!:-)
Ook de vader van Natas, hartelijk bedankt. De poesjes werden dankbaar ontvangen en worden bewaard voor slechte tijden, waarin kinderen het emotioneel minder makkelijk hebben. Arca geeft kinderen dan knuffels als steun!! Ze zullen zeker gebruikt worden, maar de kerstkadootjes waren al aangeschafd!!
De kadootjes werden door een echte kerstman uitgedeeld, vooral voor de kleine kindjes als echt gezien!! Papai noel.!!!!! Het was frank die in het hete pak werd gehezen, haha!! Erg leuk en tof dat hij dat wou doen!! Iedereen keek met plezier hoe de kinderen de kerstman een kus en een knuffel gaven!! EN wat waren ze blij met de kadootjes!"!!!! DAt was echt even genieten!! Frank, lieverd, dank je wel!!!
ZO was de drukke dag aan zijn einde gekomen en ging iedereen zijn eigen weg!! Af en toe een kind met wat tranen, omdat die arca de aankopmende weken ging missen!!! Echt super lief!
We zijn met alle werknemers weer naar arca gegaan en hebben snel alle spullen opgeruimd!
We hebben bij ons arca barretje een heerlijke koude rakker gedronken!! Eigenlijk wel meer dan 1!!!HAHA
Even stoom afblazen!!
DOnderdag was ik echt even helemaal af.... frank en ik waren de hele week al om 6.00 uur uit bed geweest!! EVen uitslapen!!HEHE
Die avond hadden we een afsluitavond met de arca medewerkers!! Frank mocht ook mee!!
We hadden lootjes getrokken...1 leuk kadootje voor iemand en 1 fout kadootje voor een ander iemand!! 2 lootjes had ieder en daar moest je dan maar wat leuks voor kopen!! HAHA wel een beetje lastig!!
Gelukkig was ik er wel uitgekomen!! Ik had Dodo,surfleraar en Fabienne, interieurinrichtster!! Die avond hebben we lekkere pizza´s gegeten op de kosten van arca! Bij een niet te duur, maar gezellig restaurant!!
Daarna de kadootjes en dergelijke gedaan!! HAHAH erg leuk, maar ook weer op een braziliaans tempo!!!
Daarna nog een borrel gedronken bij een ander barretje!! EN toen maar weer naar bed, want de volgende dag stond er een grote reis voor de deur!!! We gingen namelijk naar.......................................UBAJARA!!!
JA dat is een plek bij het nationale park van ceara"!"" EN nu zit ik hier dan eindelijk in het internetcafe in een klein, maar gezellig dorpje vicosa!!! Wat we hier allemaal hebben gedaan en dergelijke, dat kun je verder lezen op de site van frank!! frankz.waarbenjij.nu
Oja ik kan vanuit het hotel niet bellen, op de een of andere manier lukt dat niet!! En ik had iedereen eigenlijk graag de fijne kerstdagen willen wensen!! HEt is al te laat, maar ik doe het alsnog!!! VRolijk kerstfeest!!
Oja pap, ik ben met kerstnacht naar de kerk in vicosa geweest erg indrukwekkend, maar overvol!!Haha"!!!
DIkke kus hilda

ps. msn en hotmail wil hier ook niet echt Vlotten!! sORRY

  • 26 December 2004 - 22:59

    Je Vader:

    Dat zijn wel heel aparte kerstdagen voor jou en Frank in het, voor ons, verre Fortaleza. Voor de kinderen daar kunnen jullie vast veel betekenen, al is het natuurlijk de bekende druppel op de gloeiende plaat
    Morgenochtend gaan we, zoals afgesproken, proberen iets te regelen, maar daar houden we je wel van op de hoogte.

  • 26 December 2004 - 23:14

    Trees En Hans:

    Heerlijk weer wat te horen. En dan dat specialen kerstfeest voor de kinderen dat vergeet je toch nooit meer. wij zijn trots op je nog veel plezier.

  • 27 December 2004 - 08:43

    Tante Geurtje:

    Hallo Hilda,
    Dick en ik wensen jou(jullie) alle goeds voor 2005.
    IK HOOP DAT AL JE WENSEN VOOR DIT BELANGRIJKE JAAR UIT GAAN KOMEN!

    TANTE GEURTJE EN DICK TUIT.

  • 27 December 2004 - 09:39

    Gerhard:

    Hoi zus,

    Wat ontzettend goed wat jullie daar allemaal doen! We zijn trots op jullie! Geniet ook even lekker van je vrije dagen en tot snel.

    Groeten,
    Gerhard

  • 27 December 2004 - 10:42

    Natascha:

    Gelukkig!!! We horen weer wat van jullie. Het is altijd fijn om wat van jullie te vernemen. Wat ontzettend leuk dat jullie de kinderen zo blij kunnen maken met de knuffels en het geld. Ze verdienen het zo. Ik ga nu snel naar de site van Frank dus..DOEI!!!

  • 27 December 2004 - 11:17

    Frieda En Familie:

    Wat een fijne sfeer daar bij jou. Leuk om te lezen en zo mee te genieten. Heerlijk dat Frank bij je is,zo dicht bij!!! Wat leuk dat hij meteen wordt ingezet bij de activiteiten.Wat fijn ook voor die kinderen. Ze zijn gelukkig met alle attenties en verrassingen.Wij wensen jullie nog een fijne tijd toe,zo samen en met z'n allen. We lezen het wel weer. Lieve groetjes van ons uit Zalk

  • 27 December 2004 - 17:14

    Hilda:

    pap, kan je iets later bellen!! Een uur of 22.00 uur jullie tijd = 18.00 uur mijn tijd!!
    bedankt xx hilda

  • 28 December 2004 - 09:37

    Gerhard:

    Heeeeeeeee Hil,

    Het sneeuwt in Nederland!

    Groetjes,
    Gerhard.

  • 29 December 2004 - 19:57

    Hai Hillebil:

    Ik ben heel hard bezig om een reis te boeken ,samen met Atie .We zijn zover dat twee tegelijk heen kunnen, maar een kan maar terug op de datum dat we terug moeten. Ik hang om het uur bij Q International aan de lijn.Ik hoop dat de aanhouder wint.Misschien ook niet........??????????
    Nu Hil,je ziet dat ik er alle moeite voor doe!
    Knuffels enxxxxxxxxvan mij!

  • 29 December 2004 - 20:02

    Je Moeder,:

    Je begrijpt waarschijnlijk wel dat bovenstaande stukje van mij is Ik was vergeten mijn naam eronder te zetten.

  • 30 December 2004 - 19:36

    José:

    Hallo Hilda en Frank
    Leuk dat jullie zo"n bijzondere kerst hebben gehad sorry voor mij ook dat ik al een tijdje niets heb laten horen .IK wens jullie beide een heel goed eind van dit toch voor jou Hilda bijzonder jaar en een bijzonder goeie start in 2005 zie jullie volgend jaar maak er een gezellige en leuke met z'n allen daar afsluiting van,
    Groetjes José

  • 31 December 2004 - 11:19

    De Zuttjes.:

    Fijne jaarwisseling samen in de zon,hier is het regen,maar de berichten worden beter. Is het nog gelukt met je moeder?
    Groetjes van ons allen xxxx

  • 31 December 2004 - 13:09

    Frieda En Familie:

    Lieve Hilda en Frank
    Het is oudejaarsdag.Harry is bezig met oliebollen bakken. Het rommelt buiten heftig i.v.m. melkbussen schieten!Oma is veilig bij ons aangekomen. Jauke is naar Heerenveen met de trein gegaan en is met oma weer teruggekomen! Oma vond het een goede reis, dus een goede ervaring voor haar.Zo zal ze ook weer onder begeleiding van haar kleinkind terugkeren.
    We wensen jullie een goede jaarswisseling toe zo ver bij de familie vandaan. Maar we wensen jullie bovenal een heel gezond en gelukkig 2005 toe.
    Hartelijke groeten van ons allen uit Zalk

  • 31 December 2004 - 16:30

    Mam:

    Hai Hillebil´,
    Helaas is het niet gelukt om samen terug te komen .Vandaag ,vrijdag,heb ik tot 2 uur steeds gebeld om nog in een annulering te schieten, maar niemand annuleert kennelijk. Dus erg jammer Hil, het is niet gelukt! Wij hopen dat jullie een goede jaarwisseling hebben en een hele goede ,bijzondere start in Brazilie en nog een voortreffelijk en gezond en voorspoedig Nieuwjaar!!
    Nu Hil,we zien je vast binnenkort weer op de chat!Nog een paar fijne dagen op jullie vakantieadres!Knuffels enxxxxxxxxxvan je moeder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 42124

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: