De nieuwe week en geen Sinterklaas!!! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu De nieuwe week en geen Sinterklaas!!! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Hilda Reeuwijk - WaarBenJij.nu

De nieuwe week en geen Sinterklaas!!!

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

02 December 2004 | Brazilië, Fortaleza

DAg lieverds,

VAndaag is het alweer donderdag, mensen ik moet het weer even kwijt. Waar gaat de tijd heen!!!!!!!!!! Echt woh, het is nog als de dag van gisteren dat Tal en ik tegen elkaar zeiden;`Over zes of zeven weken komen die andere meiden, Tamara en JAcobien, pas!`
VOlgende week woensdagavond mogen we ze al ontvangen!!!!GAAF
Ik sta er af en toe versteld van!!!!!!

Nou weer heel veel gebeurd van de week!
Dinsdag ben ik ´s ochtends mee geweest naar de voetbalschool. De voetbalschool is in de zelfde wijk als waar wij lesgeven, op het zelfde pleintje. Erg leuk, samen met de voetbaldocent Paulus ofzoiets, beetje moeilijke naam haha!!
De eerste groep jongens was een grote groep, ongeveer 25 a 30 gozers van 15 a 16 jaar!!!!!!!! Altijd leuk!
Er werden alleen maar oefeningen gedaan, afronden op het doel en het nemen van corners. Ze hebben maar een uurtje les en dat is zo voorbij!
De tweede groep mannen, moet ik zeggen, want die zijn 21 en ouder. GRoep van ongeveer 12 man erg gezellig en spraakzaam. Natuurlijk hebben ze mij ook een paar keer uitgedaagd en dan ga ik daar op in. HAHA Nee echt leuk wat voetballen enzo. Leuke manier om met ze in contact te komen!
Mijn portugees wordt steeds beter en het is zo gezellig en leuk als je mensen kunt verstaan. Dan snap je alles veel beter!
Volgende week ga ik weer, want ik vond het erg leuk.

Dinsdagmiddag hadden we weer portugees, leerzaam en warm. HAHAHA Tamara en Jacobien krijgen straks elke dag les, in ieder geval de eerste weken, dus lekker hoor!!!! HAHA nee wel erg leuk en lachen met docent Thiago!! Onze portugese lessen zijn verplaatst naar andere dagen en dat komt lekker uit. We hebben nu op woensdag tussen het lesgeven door portugese les en op vrijdagochtend. Dat betekent dat ik op dinsdag mee kan met de voetbalschool en dat wij op donderdagmiddag vrij hebben!HAHAHA LEKKER!!!!!!!!!!

Dinsdagavond!!!!!!!! VOETBALLLLL!!! haha
Nederland tegen Brazilie, de toeristen tegen de braziliaanse docenten!
Om 18.00 uur moesten Tally en ik bij deMc donalds staan aan de Beira Mar, grote boulevard. Daar halen we een hele bulk toeristen altijd op. Helaas was de portugese les een beetje uitgelopen en konden we pas om 17.45 uur bij Arca wegrijden. Het is ongeveer een half uur rijden, dus dat was even goed door gassen. En natuurlijk heb ik wel voorzichtig gedaan, anders dan in Nl, maar op de braziliaanse manier voorzichtig. Tal en ik zijn al wat gewend hier, dus dat ging prima met de grote VWCombi!!! HAHAH
Watch out here we come, Hilda en tally on there way!!!!!!!!!!! WHHOOOOOOOOOOHHHHHHH
Nou goed, helaas waren niet alle toeristen er, zoals afgesproken was. Jammer genoeg gebeurd het iedere keer weer, maar ja!!! Dat is het risico, mensen die echt interesse hebben die komen!!Nou goed Sander, de oude studievriend van Gerhard en zijn vriendin waren gelukkig wel gekomen. Twee turks-nederlandse jongens, echt hele toffe gozers en echt met onwijs veel humor. Dan nog twee oudere mensen die mee gingen uit interesse voor de stichting. Uiteindelijk was het zo dat drie van de hierboven genoemde mensen echt gingen voetballen, dat betekende natuurlijk........................!!
Dat ik ook mee moest gaan doen, helaas Walter kon niet mee doen. Die heeft tijdens het kitesurfen een klein ongelukje gehad en zijn been een beetje open gehaald. Dus die zat op de bank, misschien volgende week walter!!!!!!Was weer een sterspeler minder!!
Om een ur of zeven kwamen we aan bij het voetbalveld, vlakbij ARCA. Gerhard en Natas, die kennen jullie wel! Nou goed, snel de braziliaanse docenten opgehaald, onze collega´s. De oranje hesjes voor de Nlers en de gele hesjes voor de Brazies!!! En spelen...!!! Helaas ik moest mee spelen met de NLers hahahahahaha!!! Ook wilkison een braz. collega speelde ook met ons mee. 5 tegen 5 en tweee keer 20 minuten.
Ik werd aardig op de proef gesteld, omdat tja het schijnt dat dames toch altijd even moeten bewijzen dat ze wel een balletje kunnen trappen. Nou ja dat moest natuurlijk dan even gebeuren, pas op Hil krijg geen sterallures. Nee, maar ik heb mijn best gedaan en het was erg lach om tegenmijn braziliaanse collega´s te spelen. Even lekker vasthouden aan het shirtje enzo hahah!!!
Nou gelukkig nog wat linke ballen tegen gehouden, haha, en nog een doelpuntje kunnen scoren. Erg lachen, om te zien dat de Nlers zich altijd kapot zweten en de Brazen bijna geen druppel zweet verliezen. Zij zijn gewent om met deze temperaturen zich in te spannen en zij in ons koude landje helaas niet!!! HAHAH In de rust even lekker water gedronken, gelukkig was het water dan ook heerlijk....................................warm!!! ohoh
Nou ja na de tweede 20 minueten was iedereen wel aardig uitgespeeld. Helaas hadden de Brazilianen gewonnen, ach ja, dat moet je dan nog dagen horen hahahaha.
Na de wedstrijd gezelig even met zijn allen wat gedronken en ik heb wat verteld over de stichting. Ook heb ik ze even wat verteld over de collega´s en wat voor werk zij doen bij ARCA. Dat vonden ze erg leuk.
Sander en zijn vriendin en de twee jongens komen volgende week weer!!! Leuk, want dan gaan ze tegen de jongens uit de sloppenwijk voetballen!!!
Het was weer een geslaagde avond.

Woensdag hebben Tal en ik weer de hele dag lesgegeven in de sloppenwijk. Erg leuk, maar wel erg warm!!! HAHAHA, dat is even afzien!!
´s Avonds zijn we lekker naar Iguatemi gegaan samen met Walter even lekker chinees gegeten bij CHINA TOWN!!!! Even afkoelen en bijkomen van de drukke en warme dag!

Donderdag, vandaag alweer!! TJa de toeristen! OP naar de briefing!
We zouden om negen uur bij ARCA vertrekken met de auto, omdat ze dan mooi optijd zijn voor ons praatje en niet de hele speach aan te hoeven horen. Die kennen we nu wel uit ons hoofd. HAHAHA
Nou goed, dus wij waren bij Arca om negen uur en wat denk je...................!!! GEen auto beschikbaar alle auto´s waren weg en die zouden ook niet 123 weer terug zijn. Allini, de receptioniste, belde naar Milca en die zij doodleuk ze gaan maar met de bus. Oke nou wij naar de bus, dan maar!!!!!!! BALEEEEE!
Nou voor dat we in de bus zaten duurde het even en we waren bang dat we het niet zouden redden. Meestal was de speach om 10.30 uur afgelopen en dan zijn wij an de beurt.
We moesten toen ook nog overstappen op een busje, waar 25 passagiers in konden, dat las ik ergens in de bus. Dat busje zat echter tjokvol mensen en natuurlijk moet je dan achter uit stappen, dat verloopt allemaal heel soepel!NOT
Nou na een lange tijd te hebben gestaan, konden we eindelijk zitten en dan is het telkens op je klokje kijken!!!!! oHHHman!
Nou ja eindelijk kwamen we bij Crocobeach, bus uit en even flink de pas er in zetten. Onder het lopen ons ARCA shirt snel aangetrokken, want tja we zullen wel gelijk moeten. Het was namelijk 10.30 uur dat we uit de bus stapten!!
WE kwamen de strandtent binnen en Erts-Jan van Qinternational was net aan het afronden. Ik merkte dat hij nog wat tijd had gerekt, omdat hij ons nog wel verwachtte. Ik kon in 1 stuk door de mic. van hem overnemen en kon gelijk mijn verhaaltje gaan houden!
HAHAHHA Tally en ik lagen daarna natuurlijk helemaal dubbel, we waren echt precies op tijd. Natuurlijk wel onze excusses aangeboden aan Qinternational en gezegd dat dit niet weer zou gebeuren. Maar ja wij konden er ook niet veel aan doen!!!!
NOu dat was weer een avontuurtje!!!
Na wat ionschrijvingen konden we de boel weer inpakken en wegwezen!AHHA
We hebben toen maar gelijk de bus gepakt naar Iguatemi, omdat we vanmiddag lekker vrij hebben.
Nou ja verder hebben we helemaal geen sinterklaas gevoel, wel jammer!!! Tja hier in het winkelcentrum worden in elke winkel en in het winkelcentrum zelf, de hele dag kerstliedjes gedraaid. Dat maakt het nog moeilijker om aan de SInt te denken,,,,hahahah!!!

Nou dit was weer een heel verhaal. Ik denk dat jullie wel weer genoeg hebben van het lezen!! DUS!!
Voor het weekend nog geen echte vaste plannen, wel ideeen maar ff kijken!!!
Nou in ieder geval werken zaterdagochtend in de sloppenwijk met de kids.!!
Tot snel en dikke kus HIlda

  • 02 December 2004 - 19:17

    Je Vader:

    Lieve Hil, Dat is dit jaar geen Zwarte Piet spelen. Dat is jammer, want als ik de foto's bekijk dan heb je nog nooit zo'n diepbruine kleur gehad midden in de wintertijd. Met dank aan de Braziliaanse zon! Had mooi een tube schmink gescheeld!!!! Je hoort het wel, je vader is net als al je familieleden, vrienden en kennissen in Nederland, jaloers op de zon en de temperatuur, waar jij in onze winter van mag genieten. Werk ze en geniet van de mooie dingen om je heen.

  • 02 December 2004 - 20:04

    Gerhard.:

    Nou zus jij vermaakt je wel daar is geen twijfel over mogelijk! Doe de groeten aan Sander en maak even een foto'tje van hem dat brengt geld op. Hij is namelijk net overgestapt van MTV naar Radio 3 waar hij DJ is geworden.

    Nou de groeten,

    Gerhard

  • 03 December 2004 - 09:14

    Trees:

    Hier de laatste dingentjes voor het sinterklaagebeuren.Maar volgens mij draaien ze hier maandag ook kerstliedjes.Lekker hé even voetballen.succes verder. xxx

  • 03 December 2004 - 14:50

    Sonja:

    hai Hil, je vermaakt je zo te lezen nog prima!
    Bedankt voor je kaart!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 42113

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Chili

01 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Stage fortaleza

Landen bezocht: